View Single Post
Nå her jeg ikke lest hele posten, men da giske for en stund siden breiet seg i nyhetene med et tilsvarende forslag skrev jeg denne posten (på et annet forum):

"Ser egentlig på dette forslaget som en vits så lenge piratverden tilbyr materiell som ikke tilbys av det komersielle marked. Samtidig som at digitale filer passer meg meget bedre en flyttbare medier (CD -DVD). Jeg er heller ikke interessert i å bruke masse penger på en film etc. som det kan vise seg at jeg ikke digger.

Men den dagen det komerielle markedet kan tilby det samme som piratmarkedet, uten drm, og til en levelig pris. (Som majorstudio til en viss grad gjør i dag). Da skal jeg gjerne betale for meg, og da vil også dette forslaget være å se på som seriøst, men neppe før."

Når dette er sagt så må jeg tilføye at jeg også handler en del cder og dvder, men da kun dersom jeg på forhånd har en oppfattelse av at det er lagt flid i arbeidet med å lage dem (dvs. innholdet på dem.)

En annen ting er at fremført av f.eks. Are Kalvø så ville trådstarters innlegg muligens blitt et brukbart mårenkåseri på P1...