View Single Post
Ja før i tia så va det ikke bare å få skolegang å bli smart osv. i dag bryr nesten ikke folk seg om skolen før de vet hva de gikk glipp av. var mye mer disiplin og man så virkelig heten bedre på den tid. min far begynte på båt når han bare var 15 år, dro langt ut for og drepe sel osv. han hadde stor familie og var hardt og få rå til mat til alle. å i dag kan folk ikke tenke sæ å jobbe på en båt sia det e "gammeldags" å "lukta" fra fisk e jævli.

Er bare det vi idag ikke vet hvor bra vi har det, før i tia ble man ikke forelsket i hvordan en ser ut på utsiden men man ble forelsket i den person for hvordan den var og oppførte seg. I dag tenker jo de fleste jenter bare på å se bra ut, hørt at mange jenter som har vært på ferie i sommer fikk høre at de var heldig at de var pene, for de hadde ikke møtt frekkere damer før;P så sier jo litt hvor selvopptatt jenter og sikkert mange gutter blir.

Jeg bor i tromsø, er ikke mange gutter her som jeg kjenner som bryr seg om moteklær, folk kler seg som de vil, folk flest her bryr seg ikke om hva du går i. Er litt glad for det egentlig. Men jentene derimot.... BAH sir jeg bare xD fint at de ser bra ut men tror de ville sett like bra ut vist de gikk ett par tusen ned i klær såm ser like bra ut;p

Og på skolen osv, mobbing, plaging osv... Folk respekterer deg som den du er og hva du gjør.. bare du ikke går runt og leker 50-cent ;P Men mobbere osv blir jo da sett ned på som "tapere" vil jeg si. Man er stygg om man tror man er fet. Tror tromsø henger litt i "gammeltiden" og er halveis i "nåtiden" om jeg tør si det.

Vet ikke om folk i tromsø kommer til og bli overlegne osv som andre byer er. håper hvertfall ikke på det. Min oppvekst i tromsø har vært sinnsykt bra og tenker mye på hvor bra jeg fikk det med venner og sånt. Men har man en tøff barndom liksåm så respekterer de fleste det og prøver og overse det og heller være kompis og hjelpe dem som har hatt det tøft i samfunne.