View Single Post
Det er opplest og vedtatt at alt skal være så beskyttende å sikkert nå ja!
Eks:

Jeg jobber i industrien.. På jobb her om dagen så snubla jeg i noe så jeg tryna..no big deal; slo et hakk i hjelmen å rispet meg opp på ene armen så jeg begynte å blø litt.
Gammelkara som har jobbet i industrien siden 60-70-80 tallet flira av meg å kalte meg en jævla tulling. Jeg lèr med de å går mot toalettet for å tørke blodet av armen.

På tur mot dass så kommer det en litensjef som er ca 30 år løpende etter meg med en ispose som jeg måtte legge over armen min, med klar beskjed om at jeg måtte til legevakta fordi armen min kunne være knekt og jeg hadde sansynligvis fått hjernerystelse (pga hakket i hjelmen).

Jeg ber han pent om å reise til helvette, å betrygger han med at alt er fint med meg.

..går på dass å tørket av blodet på armen å setter et plaster på.

Når jeg kommer ut i produksjonshallen å skal forsette arbeidet mitt blir jeg møtt av produksjonssjefen og HMS verneleder på bedriften.. de tar pent og pyntelig tak i begge skuldrene mine så jeg ikke skal falle om pga de "alvorlige skadene" jeg har pådratt meg.

Jeg sier nok en gang at det ikke er noen big deal å sier jeg skal fortsette ut dagen. Blir nektet dette, og får beskjed om at jeg skal på sykehus. Jeg har lyst til å be de også om å dra til helvette, men det er ikke så lurt å si sånt til høye sjefer på ei stor bedrift.

jeg sier, ok jeg kan stikke på legevakt å få sjekket armen. Men neeei, jeg fikk ikke kjøre selv. hmsfyren kjørte meg til sykehuset(!) samtidig som han i bilen kryssforhørte meg om jeg visste hvilken dag det var, hva arbeidsnummeret mitt var, om jeg husker hva jeg spiste til lunch osv osv osv.

Da vi endelig kommer til sykehuset å kommer inn til legen, så tror du faen ikke vi treffer på en like hysterisk nyutdannet lege.

Skifting av plaster og sterilisering av sår, røntgen av arm, lys i øyene for å sjekke hodeskader osv osv osv..tok 4 timer på sykehus totalt.

Konklusjonen var jo seff at armen var fin og jeg hadde ikke pådratt meg noen form for hodeskade. hele episoden ble bare ydmykende for meg

Tror dere jeg følte meg smart når jeg kom på jobb dagen etter, til arbeidskollegaen min som snart er pensjonist. I 1979 kjørte han fra arbeidsplassen til sykehuset selv, med 2 av sine egne fingrer i baklommen som han hadde fått klippet av på samme arbeidsplassen...
Sist endret av UngarEffect; 7. august 2008 kl. 01:38. Grunn: leif