View Single Post
Ikke sikker på om dette er riktig forum, eller om det går under "spørsmål om straff".
Beklager hvis det er tilfelle, dere får slette/flytte som dere vil i tilfelle!

Jeg var på ferie på et høyfjellsområde for noen uker siden, med 3 venner av meg, der den ene var 22, den andre 20, og tredjemann var 16 jeg selv er 17. vi drakk og koste oss på diverse barer og slikt hele kvelden.. før vi skulle ta oss en matbit på den lokale kebabsjappa,vi var temmelig berusa hele gjengen, kanskje jeg verst, da jeg begynner og diskutere fotball med en kar der inne som sitter med ffk drakt,ting utvikler seg, og han fyrer noe veldig og begynner og true meg med juling og kaste stolen han sitter på, på meg, (karen var nærmere 40) imens begynner 2 eldste kameratene mine og krangle med utlendingene som jobber der, de blir kasta ut fra stedet, og i det de blir det, følger de ansatte som jobber der etter de ut med jernstenger, og jeg min yngste kamerat løper etter for og hjelpe.. idet vi gjør de, kommer han jeg krangla med, med kamerater etter og skal ta oss igjen, og helvete bryter løs, vi 4 står der og slår løs mot 8-10 stykker, det svartner totalt for meg, husker ingenting, det neste jeg husker er at vi sitter nede i hytta og tørker av oss blod og dritt og prøver og finne ut åssen det egentlig gikk med oss, jeg blir fortalt at idet vi løp fra stedet skal jeg ha slått til en bil, som sikkert oppe i hodet mitt tilhørte en av de, det gjorde den tydeligvis ikke.

Jeg våkner neste dag, av det står 4 karer som skal ha med meg til de for og prate, jeg stusser litt, men bestemmer meg for og bli med dem, på dette punktet hadde jeg ingen som helst anelse om hva som hadde skjedd i går, var helt blank.
De forteller meg at jeg gikk rundt og lagde bråk i hele går, og at jeg hadde oppført meg smakløst, men de skal ikke anmelde meg hvis jeg skriver under på et papir der jeg erkjenner at jeg sparka til bilen, jeg ber om og få se på bilen før jeg skriver under, der var det en mikroskopisk bulk som du måtte stå på siden av i bilen i sollyset for og se, ingen knekk i karroseriet, jeg tenker at denne kan umulig koste mer enn en verkstedtime med en sugekopp eller noe der, jeg skriver under.

2 uker etterpå, dukker det opp en regning på 15.600 kr i posten, jeg har ikke pengene - rett og slett.



I ettertid har jeg blitt fortalt av kameratene mine, hva som skjedde, jeg var temmelig bratutende og drittunge, men det var også ganske spesielle folk inne på den kebabsjappa, og det eneste vitnet som sier de så meg, selv om det var en hel hævv av folk tilstede, var vedkommende som eier firmaet som eier samtlige av barer der oppe (ikke kebabsjappa), generelt tvilsom type, jeg er 17 (ser yngre ut), og min kamerat på 16 hadde ikke noe problemer med og kjøpe spirt på noe av barene der oppe, har også hørt rykter om at han selv var og drakk litt på sine egne barer den dagen, og viktigst av alt - han er en god venn av bileieren.

Bileieren ringte meg i går, og sa at hvis ikke regningen er betalt innen 8.August, anmelder han meg.

Så mitt spm er, Burde jeg la han anmelde meg? og kjøre fullt ut? eller burde jeg anmelde han først? PGA prinsipp og penger betaler jeg ikke mannen.

La ved verkstedregninga, der står navn og nummer til verkstedet, hvis det står noen andre navn der, eller det ikke er lov og legge navn og nummer på verksted heller, bare rediger det bort.

Dette ble mye, men hey - ikke noe bedre og gjøre