View Single Post
Okai

Står å gjærer seg nå. 7 kg sukker og turbo 48h. Gjærlåsen Fylte jeg med litt vann og plugget nedi bøtta. Bobler vært 10ende sekund. Kommer til å bli stående på rommet mitt i 4-5 dager mens jeg er på hytta, er nok ferdig når jeg kommer hjem Lukter lite, det jeg lukter fra gjærlåsen er veldig godt xD

Holder på å lage spiralbrenneren. Har kjøpt vannkanne fra europris, dyppvarmer fra Clas Ohlsons, 10mm kobber rør fra Biltema, nippel(kabelgjennomføring) fra CO(Clas Ohlsons), krympestrømpe, o ringer fra biltema og TEC7 fra Coop obs bygg.

Var et herk å bende rørene til spiral! Knakk røret 4 ganger før jeg gav opp og kjøpte meg nytt rør. Fylte det med sukker og tok endepunkt på vær side, gikk mange ganger lettere! Fikk bare en liten plass hvor det er litt trangt, men den er på kondenserings siden(der den går til å bli væske).

Plastbrenneren er noe jalla greier jeg ikke vil prøve meg på en gang. Den skal vistnok gi en uren sprit med lavt alkohol innhold. De bygger på samme prinsipp, fordamping og kondensering, men kondensering på en spiral er lengre. Det gjør at væsken renner nedi satsen igjen og kjøres enda en gang.