View Single Post
Artist: Michael Jackson
Album: Thriller
Sjanger: Pop
År: 1982

1. "Wanna Be Startin' Somethin"
2. "Baby Be Mine"
3. "The Girl Is Mine"
4. "Thriller"
5. "Beat It"
6. "Billie Jean"
7. "Human Nature"
8. "P.Y.T. (Pretty Young Thing)"
9. "The Lady in My Life"

Skal nevnes at Michael Jackson ikke er min favoritt artist (selv om han er høyt på lista), men tenkte det kunne være greit å få inn litt forskjellige sjangre her.
Det er vrient å trekke frem noen få sanger herifra ettersom de aller fleste er udødeliggjort for lenge siden, men skal gjøre mitt beste.

The girl is mine ble spilt inn sammen med Paul McCartney, en annen artist som av mange blir sett på som en av de beste.
Thriller må nevnes, ikke bare på grunn av en genial sang, men også på grunn av musikkvideoen. Dette var første gang i historien det ble lagt så mye vekt på en musikkvideo. En av verdens beste skrekkfilm producere ble hyret inn samt et knippe håndplukkete dansere av Michael Jackson selv. Thriller har blitt kåret til verdens beste musikkvideo opptill flere ganger.

Quincy Jones og Michael Jackson gikk inn for å lage en plate hvor samtlige sanger skulle bli verdenskjente, så Eddie Van Halen og Steve Lukather (fra Toto) ble hyrt inn for å få gjort unna gitarspillet på Beat it.
Billie Jean må nevnes mye på grunn av Motown, første gang Michael Jackson var på scenen uten Jackson 5, hvor han viste verden hvilken eminent live artist han er.