View Single Post
Artist: Rolling Stones
Album: Let it bleed. http://en.wikipedia.org/wiki/Let_It_Bleed
Utgivelsesår: Slutten av 1969, selvom min favorittlåt ble spilt inn i 68'.
Sjanger: R&B / Rock'n Roll.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c0/LetitbleedRS.jpg

Spilleliste:
1. Gimme Shelter
2. Love in Vain
3. Country Honk
4. Live with me
5. Let it Bleed
6. Midnight Rambler
7. You Got the Silver
8. Monkey Man
9. You can't always get what you want.

Dette er en av Stones beste plater. MEN merk min ord, "en av stones beste plater". Stones har et enormt reportuar med plater og erfaring som ikke kan skrives opp fordi jeg skal skrive opp en plate. For meg så var det ingen tvil om at det var Stones, men dog så vanskelig oppgave. Stones har gitt ut ekstremt mange bra plater med hitter som "Brown Sugar", "Honky Tonk Woman", "Angie", "Paint it black", "play with fire" Osv, ut til det uttallige. Stones regnes for meg som verdens beste band. Det har mye forskjellige egenskaper, de er fantastiske live. De er fra 60-tallet, de har en av verdens tøffeste gitarist(er) nemilig Keith Richards og Ron Wood. De har mange bra hitter som man elsker og som har dype tekster samt mange, mange låter som ikke er fullt så kjent innenfor allmennheten som er verdt å få med seg. For tiden så har Stones film, "Shine A light" dundret på kinoene, og fått klisne og kjedelige advokater til å sperre øya opp for dette bandet, og det har fått nesten for mye oppmerksomhet den siste tiden, og personlig liker jeg ikke de som liker stones fordi det er et band som har fengende låter. (Dette mener jeg kjedelige advokater som ikke har noe innflytelse eller noen god erfaring innenfor musikken). Jeg har derimot respekt for de som faktisk har satt seg ned, kjøpt noen plater og lyttet til teksten, rocka til Stones, digga det, og lovprist alle sangene, hittene og de minde kjente.

Stones er et band som er undervurdert, og det blir ofte regnet som verdens beste band, ETTER beatles. Poh. For noe vrøvl. Beatles er konge, selvfølgelig, men de har fått denne tittelen rett og slett fordi Stones er mer rocka, de er rockere og rølpere alle sammen. For litt siden gikk Alice Cooper ut i media for å si at Keith Richards er et medisinst mirakel, fordi han har vært borti så mye. Dette er ikke noe myk-band, men dette er ordentlige saker, og kan ikke sammenliknes med f.eks beatles. For all del, alle nerder og geeker som gidder å lese denne teksten, skjekk dette ut. Hør først på hittene, deretter kjøp/last ned noen plater og lytt, for bedre får du det nesten ikke.

Let it bleed
Hvorfor jeg valgte denne plata? Vanskelig å si, de har mange gode låter, som "You Can't Always get what you want", "Let it Bleed", "Gimme Shelter", "Love in Vain". Denne plata er fantastisk, men jeg er enda ikke sikker på om dette er riktige plata å skrive inn her, rett og slett fordi favorittlåtene mine er ikke der. Brown Sugar og Play with fire f.eks. Men det er en bra plate som ble spilt inn på høyde-tiden til Stones, og er absolutt noe å starte med altså.

For de som har sett på House, så ser det ut til at regissøren til House digger dette bandet. Han har hatt låta ("You Can't Alwayw get what you want" hele tre ganger i løpet av houses levetid, og den kommer opp i toppepisodene.

Og herre min hatt, når jeg kommer på det, og får tid en dag, så skal jeg jammen meg skrive litt om albumet "Sticky Fingers" også. Kanskje enda bedre altså.
Sist endret av bendiks; 21. juli 2008 kl. 20:34.