View Single Post
Jeg bryter en regel med vilje og jeg anbefaler 2 albumer!
Jeg bare må.

Artist: Slipknot
Album: Slipknot [Selftitled]
Utgivelsesår: 29. Juni 1999
Sjanger: Nu Metal/Alt. Metal

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/44/Slipknot_-_Slipknot2.jpg/200px-Slipknot_-_Slipknot2.jpg

Original:

1. "742617000027" – 0:36
2. "(Sic)" – 3:19
3. "Eyeless" – 3:56
4. "Wait and Bleed" – 2:27
5. "Surfacing" – 3:38
6. "Spit It Out" – 2:39
7. "Tattered & Torn" – 2:54
8. "Frail Limb Nursery" – 0:45
9. "Purity" – 4:14
10. "Liberate" – 3:06
11. "Prosthetics" – 4:58
12. "No Life" – 2:47
13. "Diluted" – 3:23
14. "Only One" – 2:26
15. "Scissors" – 19:16

Digipak bonus tracks:

14. "Scissors" (Edit) – 8:25
15. "Get This" – 2:03
16. "Spit It Out" (Hyper Version) – 2:24
17. "Wait and Bleed" (Terry Date Mix) – 2:31
18. "Interloper" (Demo) – 2:18
19. "Despise" (Demo) – 3:41
20. "Surfacing" (Live) – 12:39

* "Eeyore" (hidden track) – 2:28

Reissue

8. "Me Inside" – 2:39
9. "Liberate" – 3:06
10. "Prosthetics" – 4:58
11. "No Life" – 2:47
12. "Diluted" – 3:23
13. "Only One" – 2:26
14. "Scissors" – 19:16

* "Eeyore" (hidden track) – 2:28

Jeg valgte dette albumet fra Nu metallerne fra Iowa fordi det er i min mening det beste albumet av Slipknot. Slipknot har en "FUCK YOU!" innstilling og de driter i hva du mener om dem. De mener at folk skal være seg selv og drite i hva andre mener om deg, dette gjenspeiler seg i tekstene deres. Jeg siterer Surfacing:
FUCK YOU ALL!
FUCK IT ALL! FUCK THIS WORLD!
FUCK EVERYTHING THAT YOU STAND FOR!
DON'T BELONG! DON'T EXIST!
DON'T GIVE A SHIT!
DON'T EVER JUDGE ME!


Jeg markerte disse sangene fordi jeg mener de er de beste på plata og alle sangene har en mening i seg og de er veldig bra gjennomført. Jeg orker ikke å fortelle mere, selvom jeg ikke har skrivd så mye, men jeg anbefaler dere hvertfall å høre (sic) og Eyeless.

Slipknot i mine øyne er geniale og består av 9 personer mer eller mindre fra Iowa, USA.
* (#8) Corey Taylor – vocals
* (#7) Mick Thomson – guitars
* (#4) Jim Root – guitars
* (#2) Paul Gray – bass
* (#1) Joey Jordison – drums, mixing
* (#6) Shawn Crahan – custom percussion, backing vocals
* (#3) Chris Fehn – custom percussion, backing vocals
* (#0) Sid Wilson – turntables
* (#5) Craig Jones – samples, media



Artist: Billy Talent
Album:Billy Talent
Utgivelsesår:16.September 2003
Sjanger:Post-hardcore/Hardcore/Alternative Rock/Punk rock

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/9/94/Bt_billytalent.png/200px-Bt_billytalent.png

Tracklist:

1. "This is How it Goes" – 3:27
2. "Living in the Shadows" – 3:15
3. "Try Honesty" – 4:14
4. "Line & Sinker" – 3:37
5. "Lies" – 2:58
6. "The Ex" – 2:40
7. "River Below" – 3:00
8. "Standing in the Rain" – 3:20
9. "Cut the Curtains" – 3:50
10. "Prisoners of Today" – 3:53
11. "Nothing to Lose" – 3:38
12. "Voices of Violence" – 3:10


Jeg markerte alle sangene fordi jeg verdsetter albumet i sin helhet. Jeg mener fullt og helt at alle sangene på dette albumet er like bra. Billy Talent skapte gjennombruddet for hardere musikk for min egen del. Etter at jeg fikk Billy Talent anbefalt av en kompis har jeg vært hekta siden den gang, og det er lenge siden. Selvom jeg har hørt på Billy Talent i flere år, så liker jeg dem fortsatt like mye. Jeg valgte å skrive om dette albumet fordi jeg vil at flere skal få sjansen til å oppleve dette fantastiske bandet. Jeg mener at tekstene er helt fantastisk geniale og bra skrevet. Måten de er gjennomført på er veldig bra og jeg liker den unike stilen til Billy Talent. Stemmen til Ben må man kanskje venne seg til, det måtte ihvertfall jeg den første ganga jeg hørte plata, men nå må jeg innrømme at jeg syntes det er heftig fet vokal. Det er en skikkelig rå vokal som er helt unik.

Onkelen min liker også Billy Talent, og han liker egentlig ikke rock, han er mere hypp på elektronica og sånn musikk, så jeg syntes det er kult at han også liker et så fett band som dette spess når han bare liker System Of A Down og Billy Talent innenfor nyere rock-musikk. Jeg har ingen spesielle sanger å anbefale dere [Fordi alle er like bra], men jeg kan skrive litt om hver enkelt sang. Hele albumet er egentlig preget av at Ben's X-kjæreste var utro mot han og dette gjenspeiles i de fleste sang-tekstene.


This Is How It Goes - Mektig kul sang til å åpne et album med. Denne sangen gir meg følelsen av å bare ha lyst til å synge med å skrike ut av full hals. Det finnes to versjoner men jeg har blitt glad i denne.

Living In The Shadows - Jeg siterer sangen "Don't you tell me what you think is right, when you'r living in the shadows" Her er sangen

Try Honesty - "Forget me father, why should you bother" Når jeg hører på teksten på sangen virker det som om Ben synger om at faren har forlatt han og familien. Denne sangen har det blitt lagd musikk video til. Den er her.

Line & Sinker - "What you see, is what you get!". Denne sangen er så ufattelig kul og begynner med at Ben skriker ut og sangen er veldig fengende. Her er sangen

Lies - "Lies...make it better. Lies...are forever. Lies...to go home to. Lies...to wake up to" Jeg tror Ben synger om kjæresten som lyver eller noe i den duren, hvertfall hvis du ser på teksten. "Forced conversation, hidden agenda, you think we're stupid how dare you!
The rug has not been pulled, over our eyes you fool, we can see right through!"
Sangen er her

The Ex - "Why would she put me through such torture,
I would have given my life for her,
She was the one that knocked me over,
Now I'm alone sitting on the corner

Well, I heard she's great and her new boyfriend's lame,
She can go to hell I'll never be the same!"
Sangen handler om Ex'n til Ben, det forstår man godt, les teksten mens du hører sangen. Her er sangen

River Below - Fakta fra Wiki om sangen. Her er sangen

Standing In The Rain - Sangen begynner rolig, men så blir den bare mer og mere "heavy", jeg tror sangen handler om X'n til Ben. Her er sangen

Cut The Curtains - Sangen begynner med distorted gitar slik som mange andre av sangene, men denne holder det ut gjennom hele sangen og skaper dermed en litt mere "heavy" sound enn de andre. her er sangen

Prisoners Of Today - Kul sang av Billy Talent. "Tell me why should we stay? A prisoner of today". Her er sangen.

Nothing To Lose - Sangen handler om ungdom som tar selvmord. "Theres nothing to lose when no one knows your name" Les mere her om sangen. Wikipedia Fakta om Nothing To Lose. Her er selve sangen.

Voices Of Violence - Drit fet sang av selveste Billy Talent. Her er sangen

Bandet består av:

* Benjamin Kowalewicz - vocals (1993 - present)
* Ian D'Sa - guitar, backing vocals (1993 - present)
* Jonathan Gallant - bass, backing vocals (1993 - present)
* Aaron Solowoniuk - drums (1993 - present)

Bandet har sakt at hvis det skjer noe med et medlem i bandet som gjør at det medlemet ikke kan fortsette i bandet (Dette ble sakt i forbindelse med at Aaron plutselig fikk vite at han har MS), så vil Billy Talent bli oppløst...

Jeg elsker Billy Talent, det er favoritt band #1.
Sist endret av junkpal; 21. juli 2008 kl. 19:59. Grunn: Oppsett.