View Single Post
Skeid's Avatar
Trådstarter
371
Aiaiai, refused, the shins, stone roses, ja mye bra som er blitt anbefalt hittil. Skal også skjekke ut en del av jazzen... hørtes bra ut! Liker også at folk tar det litt særiøst, og bruker litt tid på å skrive om album de virkelig liker. Sorry forresten for skrivefeil i emnetittelen, og det irriterer meg like mye som dere. Har sendt mld til moder

Artist: The Notwist
Album: Neon Golden
Sjanger: Indie Rock/Alternative
År: 2002

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d0/The_Notwist_Neon_Golden.jpg

1. One Step Inside Doesn't Mean You Understand
2. Pilot
3. Pick Up the Phone
4. Trashing Days
5. This Room
6. Solitaire
7. One With the Freaks
8. Neon Golden
9. Off the Rail
10. Consequence


The Notwist er et tysk indie-rock band, og hadde gitt ut en del plater før Neon Golden. Musikken på de første platene kan beskrives som en slags eksprimentel metal, noe jeg aldri har vært noe stor fan av. Det at disse gutta senere skulle gi ut et album som Neon Golden, hadde jeg aldri i min villeste fantasi drømt om. Dette er en dyster eksprimentell indie som jeg aldri hadde hørt maken til før, med kanskje The Postal Service´s fantastiske Give Up som eneste unntak. Her eksprimenteres det med mange forskjellige instrumenter i tilegg til elektronisk musikk. Man hører tydelig at de også er inspirert av den stadig voksende post rocken. For meg er det utrolig vanskelig å si at noen sanger er mye bedre enn andre, fordi det er sounden som gjennomsyrer dette albumet jeg liker så utrolig godt. Når det først skal nevnes, så er faktisk en sang mer utrolig enn de andre, og det er siste sporet Consequence! Hør denne låta, og om du da liker sounden, så blir du frelst!