View Single Post
Sitat av RandomiZed
kremt. syntes dere sporer litt av.
Hvis du blir arrestert av en polititjenestemann og du kaller ham for en "jævla homo". Så ER det et skjellsord - det er myntet for å såre vedkommende/fortelle vedkommede hva du mener om ham/henne.

Det er ikke den korrekte betydningen av ordet vi merker oss. Det er den generaliserte betydningen av ordet vi merker oss.
Hvis du blir kalt en jævla homo, så tar du deg nær av det.

Hvis folk hadde kalt deg for en jævla bøtte hadde du ikke tatt deg nær av det - Med mindre folk hadde generalisert ordet "jævla bøtte" som et skjellsord over tid. Ordet ville fremdeles betydd Bøtte - men du ville tatt deg nær av det fordetom.
Vis hele sitatet...
Jeg ville si det er feil.. Siden som sagt, har det virkelig noe å si hva personer sier til deg? Hele grunnen til at "homo" er et skjellsord er jo at folk har fordommer. Jeg er ikke homofil selv, langt derifra, jeg er ytterst hetro, men jeg har ikke noe imot homofile. Jeg bruker homo som et "skjellsord". Jeg ville ikke kalt det, siden det er tull jeg sier KUN med mine venner som jeg vet at ikke reagerer sånn på å bli kalt noe slikt. Siden, hva er faren? Hvis folk bare hadde lært seg å godta at ikke alle liker smør på brødskiva si så hadde vi ikke hatt noe problem.