View Single Post
Sitat av carty
Big Bang: hvorfor, eller hvordan ble det big bang, hvis det var big bang som "lagde" alt?
Gud: Hvordan ble gud til?
Alltid vært her?: hvordan kan det alltid har vært her?
Annet: hva kan annet være??

Min mening er at vi IKKE trenger og vite det. Hvorfor skal vi vite det? Kan vi ikke heller bruke energien vi bruker på å tenke på dette, på noe nyttig? Forminske forurensingen maksimalt?


Ikke tenk på hvordan ting var, er eller blir. Tenk på hvordan vi skal GJØRE det?

Ingen som tenker på hvordan alt oppstod vil komme med et logisk svar.. ikke gidd og prøv?
Vis hele sitatet...
Det du sier der stemmer - hvis man følger DINE premisser om hva "logisk" tenking er. Og tar jeg ikke helt feil er dine premisser basert på et ganske vagt faktagrunnlag?

Hvorfor kan ikke noe alltid ha vært der? Det sier jo seg selv at dette ikke går opp med "jordisk logikk" som jeg liker å kalle det. Det vil si den logikken som du, jeg og alle andre mennesker har innarbeidet seg gjennom et liv på jorden. Denne lineære tankegangen vil si at vi alltid kan gå tilbake og tilbake, og alt må skapes av noe. At dette ikke fungerer med universet sier seg selv, et sted må tiden ha oppstått.

Derfor må vi bare finne oss i at noe var der fra før av, og har alltid vært der. Å da si at det var singulariteten som skapte bigbang har hvertfall masse vitenskapelige ting som peker mot det, i motsettning til "gud" som bare er vill fantasi.