View Single Post
God kveld

Jeg har en IQ som er relativt høy, sammenlignet med gjennomsnittet(selv om ikke det betyr at jeg nødvendigvis har en høy IQ ). Det jeg sitter å tenker på er matte-kunnskapene mine; IQ og evner i matematikk har en sammenheng, men jeg er ikke så god i matte...

Jeg har inntil nylig hatt ca. 0 interesse for matte, men nå har jeg fått stor interesse for det. Men siden jeg ikke har prioritert det før, og ikke fulgt med noe særlig i faget så har jeg liten kunnskap om det og finner det ganske vanskelig.

Det jeg lurer på er om det kun kan handle om "tenkemåte"? I og med at IQ'en min er såpass høy, så finner jeg det snodig at jeg ikke er god i matte, men jeg lurte på om det kan ha noe med å gjøre at jeg ikke har utviklet/utnyttet mitt potensiale?

Kan det tenkes at om jeg jobber på det så kommer jeg til å klare å løse mattoppgaver, sånn ca. på det nivået som min IQ tilsier at jeg burde?

Eventuelt:
Er det noen som har noen tips, etc, på hvordan jeg kan "trene opp tankegangen" min, når det kommer til matematikk?

PS: Dette er ikke noen "skrytetråd"; "uhu, jeg har høy IQ", det er det ikke ment som.
Finner det bare merkverdig at er såpass dårlig i matte med den IQ'en jeg faktisk har...
Sist endret av adiabatic; 14. juni 2008 kl. 19:31.