View Single Post
Er det et fortau som er bredt nok og egnet for sykling så burde syklistene holde seg der. At de er så overlegne og har så jævla firkantede eselholdninger som at "jeg sykler hvor faen jeg vil" gjør meg bare trist. Tror de at de kan holde 50 km/t? Sorry mac, men de fleste syklistene er ikke så fit at de er i nærheten av det, og ingen av dem kommer til å bli det heller.

Ikke nok med at mopeder går uforskammet sakte, men så skal man ha syklister i tillegg. Skal de på død og liv trimme foran alle de andre travle bilistene om morningen så kan faen meg holde trafikkreglene også. Sykle i veien skal dere, men å stoppe på rødt lys? Hehe, neida, for all del, jeg er jo en sykkel! Tjoho!

Kjører hver morgen til skolen en vei der det er et gangfelt på siden av veien som er like bredt som en kjørebane, og du kunne faktisk kjørt bil der. Det er tilnærmet ingen trafikk der, og likevel skal de ligge i veien og kose seg.

Jeg kan dra opp et skrekkeksempel, jeg så en gang en 40åring på sykkelen sin som absolutt skulle sykle opp den 1.5km lange oppoverbakken på sykkelen sin uti veien, til tross for eget sykkel og gangfelt som var lagt 4m på venstresiden der. Fartsgrensen der er 70 km/t. Jeg fikk lyst å stoppe ham, gi han en klem og kondolere for livet hans (i flere forstander).