View Single Post
Sitat av legalize_it
Det er en del syklister som klarer å oppføre seg i trafikken, å disse kan få sykle hvor dem vil for min del. Dette er gjerne syklister som bruker syklen for å komme seg fra a til b. Men så ser man disse "tour de france syklistene" som sykler 30 stykk med unger å alt mulig på slep i 15 i 70 sonen.. Ikke skal dem sleppe biler forbi heller.. Disse kan pelle seg opp på fortauet..

Greit at det står i trafikkloven at syklister i skal kjøre fortere enn gangfart på gangvei, men det står også at man ikke skal være til hinder for annen trafikk i kjørebanen.. Så om dere skal sykle, får dere enten ligge i veien å sleppe forbi biler så godt det lar seg gjøre. Eller sykle på fortauet å bremse for gående..

Om det er trening dere er ute etter, å derfor ikke vill stoppe for å sleppe forbi biler/stoppe på gangfeltet, SÅ FÅR DERE FINNE DERE EN JÆVLA BANE!!
Vis hele sitatet...

Hva? skal det være vannskeligere og velge ett miljøvenlig, sunnt framkomstmiddel enn motsatt?
Hvorfor er det syklisten som må vike for bilen og ikke motsatt? Vi (bilister og syklister) kjører med samme regler. Men det er syklisten som tar støyten hvis noen koliderer. Så min fornuft sier at den bak må ta hensyn til den forran.

Vet ikke helt hvor du bor. Men der jeg kommer fra (på landet) er det ikke gangstier over alt. Derfor må jeg sykle på veien. Da sykler jeg ca midt i den ene fila fordi da må bilisten vente til det er klart i motsatt kjørebane, isteden for at han prøver og presse seg forbi så nærme meg som mulig.
Forklar hvordan og hvor en landeveissyklist kan finne seg en bane og trene på?
Sist endret av FiseFin; 5. juni 2008 kl. 05:12.