View Single Post
Det er godt mulig det vil hjelpe, men la oss ta ungdomer som et eksempel?
Jeg ville gjerne hatt en poll, faktisk.
Så kunne vi sett hvor mange her inne som var mellom 16-23(?) - som ville ha kuttet ned på drikkemengen dersom prisene hadde gått opp litt. Jeg personlig ville drukket akkuratt like mye, selvom prisene hadde blitt fordoblet. Dog, jeg ville kanskje blitt mer gjerrig på å gi bort.

Til Max-Mekka; Jeg jobber også selv, er 17 år - blir 18 om en måned. Jobber rundt 3 dager i uka på Kiwi, og tjener alle pengene selv. Dette fører da til at jeg ikke får noe spess med penger fra foreldre, og alle utgifter betales av egen lomme.

Jeg sier ikke nødvenigvis at dette _MÅ_ være en dårlig idè. Det eneste jeg vil påpeke et at det finnes målgrupper som uavhengig av pris, ikke vil kutte ned. Og jeg trur, for å være helt ærlig - at størsteparten av kammeratgjengen min vil drikke så og si like mye, med en avgiftsøkning.

Jeg må i tillegg si meg litt enig med Elefanten, anngående hvem som rammes. Jeg trur Ola Nordmann vil bli rammet hardt av en prisøkning, da de har andre ting å bruke penger på. Jeg f.ex. disponerer pengene mine til bil, bensin, drikke, mat, PC o.l. - og slipper da og betale gjeld, og masse regninger da jeg bor hjemme.

Jeg ser ikke på meg selv som en kapitalist, selvom jeg er enig med FRP i en del saker.
Sist endret av Restyle; 4. juni 2008 kl. 01:02.