View Single Post
Sitat av Max-Mekka
Og dette er da regjeringens formål? Å få slike som meg, som drikker som et svin når jeg først drikker, til å kutte ned litt.
Vis hele sitatet...
OM, jeg sier OM det er regjeringens mening slår det VELDIG feil.

1. Typisk norge heve avgifter når noe er negativt (jajajaja slashdot nå kommer du med kommetaren "høyere avgifter funker" mulig det funker, men jeg mener likevel det er feil vei å gå. Ta våre naboland, de har ikke samme "problem" som norge har med fyll, selvom de har mye lavere priser og mye større tilgjengelighet. Danmark kan 16åringer kjøpe brennevin i nærmeste dagligvarebutikk. Norge har noen av de dyreste alkoholprisene i europa og likevel sliter vi med fylletrøbbel? kanskje avgifter da ikke er veien å gå
2. Det som dette vil føre til er enkelt og greit mer harryturer til søta bror og mye mer smuglersprit.
Om prisene blir hevet såpass mye (5kroner for en pils er MYE) vil vi snart se mye mer av metanol dødsfall og tollerne får nok å gjøre når Ola Dønk skal handle i sverige.


Og Max Mekka, det er personer som deg som ødelegger for andre.
Folk som deg som drikker som svin.
Jeg elsker å ta meg en pils i sommervarmen, pilse med kammerater og ta en øl på byen.
Slike som deg som er på fjortissfylla hverhelg møter jeg ofte på byen, småunger som sjangler rundt og hyler og skriker.

Greit du skal betale mer.
Men hvorfor skal jeg og mine venner betale mer fordi folk ikke klarer å kontrollere segselv i fylla?
Og du som i tillegg ikke har lov til å drikke? Det er per idag. 18års grense på alkohol.
Det er det som får meg til å se rødt, den kollektive avstraffelsen norge driver med.
Samme de gjør med snusen. Folk slutter og røyke og starter å snuse, myndigheten skjønner at det er i snusen penga ligger og høyner avgiften.
Hva går disse avgiftspenga til?, en liten %del av inntektene av røykavgiften går til kreftbehandling det kan jeg forstå, men hva skyldes snusavgiftene ?