View Single Post
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Almighty
For meg virker argumentasjon av denne typen helt absurd, jeg er ikke intressert i å diskutere om man teknisk sett har lov til å diskriminere folk. Jeg ser heller ikke motivasjonen din for å forsvare kirkens rett til å diskriminere og se ned på andre mennesker.

Du kan være så forstående du bare vil, men fra mitt ståsted er enhver diskrimerende person en idiot, uavhengig av lovgivningen.
Vis hele sitatet...
Da må jeg få tilføye at jeg ikke har noe særlig interesse av å diskutere med noen som ikke ser at andre kan ha ett annet livssyn en seg selv. Det er per min definisjon idiotisk å ikke kunne se saken fra to sider. Det å ikke vie hvem som helst er en mulighet trossamfunn skal få lov til å ha, det mener tydeligvis staten og det mener de som har greie på dette.
Du skal ikke klage på at muslimer blir fornærmet over at man tegner Muhammed? Det strider jo mot ett annet viktig punkt i den vestlige verden.

Det er jo ikke slik at kirken nekter homofile å være kristne, de bare vil ikke vie dem.
De homofile får gifte seg, med alle rettigheter det medfølger. Da ser jeg ikke noe problem i at noen velger å ikke vie dem.
Sist endret av Mith; 30. mai 2008 kl. 12:22.