View Single Post
Joda, det er bra de ikke følger bibelen til punkt og prikke, som jeg kansje ikke var tydelig nok på. Det motsatte er fundamentalisme, og det tror jeg ikke noen er tjent med.

Men dette handler ikke om tolkning, det står ganske så tydelige og detaljerte historier om forferdelige hendelser og handlinger som blir fremstilt som moralske i bibelen. Du kan velge å ignorere dem, og det bør man, men å påstå at man kan "tolke" det annerledes blir litt å ignorere det faktum at mye av stoffet i bibelen er rett og slett forkastelig.

Sånn jeg tenker, hvis man virkelig tror at bibelen er guds ord så burde man vel kunne følge det blindt, i og med at gud er alfa og omega osv, noe de fleste heldigvis ikke ser ut til å tro.

Men prinsippet står fast, bibelen er ikke den eneste kilden til moralske verdier, (Selv om jeg ikke skal legge lokk på at deler av bibelen har veldig gode moralske poeng, og har hatt en meget positiv virkning på utviklingen av etikk\moralisme gjennom historien) noe det tydeligvis er for de menneskene som har noe imot homofili ikke pga homofile mennesker gjør noe andre noe vondt eller skaper problemer, men utelukkende pga det står i bibelen at det er galt.

Edit: leif
Sist endret av Almighty; 30. mai 2008 kl. 09:18.