View Single Post
Trådstarter
79
Sitat av Kaunda
Hvorfor har du skader i skulder og venstre arm?

Hvorfor gikk politiet inn i en leilighet der det bare satt 7 snille gutter slappet av?

Var det slik at de andre drakk alkohol, men ikke du?

Hvorfor er du så opptatt av om politiet trodde du var beruset eller ikke?

Hvorfor er du opptatt av at du ikke fikk tjenestenummeret, når politibetjenten til og med gav det navnet sitt?

Hvorfor har påtale skrevet i forelegget at du har kalt politiet tullinger?
Vis hele sitatet...
Takker for et godt innlegg, paranoy. (Og noen andre)
Jeg ser likhetstrekk mellom det du sier, og hva advokaten har sagt. Henger meg ikke særlig opp i de tingene nå, til tross for at jeg føler at han har handlet feil.

1. Det kan fort skje, når du blir slengt inn med fart i veggen

2. Fordi tre jenter påsto å ha fått flasker etter seg Det ble ikke sikret noen beviser, annet en telefonoppringning til politiet.

3. Vi var fem stykker - og drakk ca 3 pils hver. Det var tidlig på kvelden.

4. Fordi du føler deg ganske hjelpesløs når du sitter på vei til arresten flere mil unna - uten penger, mobil - får beskjed om at må du på dass får du pisse på deg i bilen, høre hvor møk dritings du er ut i fra hans egne vurderinger, og ikke minst ER tilnærmet edru. Og jeg har vært ute en vinternatt før, for å si det sånn, så jeg vet hvor grensa mi går når det gjelder alkohol. Samtidig som du har en betjent som er spydig, fordi han satser på at du ikke husker en dritt dagen etter.. Hadde jeg enda vært full da, så kunne jo saken vært annerledes. Jeg mener, er det vits å vitse med at du bare kan pisse på deg fordi du er arrestert? Da hadde de jo bare hatt enda mer på meg.

Og, at man skal gå rundt med smerter og flere brist og arr lenge etter - er det sånn det skal være? Jerna har gravd seg inn og laget STYGGE mørke striper over hendene mine i ettertid. Er det slik det skal være? Jeg motsatte meg ikke arrest, det har de sagt selv også.


Jeg har forøvrig ingen problemer med en videre diskusjon om politiets håndtering på generelt grunnlag, men jeg kommer ikke til å utdype meg noe særlig mer om denne saken annet en det som allerede er sagt, med tanke på at den er til behandling på nåværende tidspunkt. Jeg kommer gledelig tilbake med info når saken har vært oppe og avgjort, uavhengig av hva som blir resultatet.

Kaunda. Det er gjort nok avhør nå, og det ser ut som at ting går rette veien for min del, ut i fra politietterforskerne, advokat og div har fortalt. Jeg føler trygg i min sak og er glad for at jeg fikset meg et juridisk menneske å prate med. Det innebærer jo litt mer arbeid og mer ressurskrevende, men slik som jeg har opplevd det hele vil jeg aldri anbefale noen å klage på saken alene uten å ha rådført seg med en kyndig person først.. Jeg ser desverre at mange bekjente godtar forelegget bare for å bli ferdig med saken, til tross for at man kanskje føler at det er feil.

Hvis jeg valgte å godta boten, ville saken bare bli oppført i bøteregisteret ble jeg fortalt. Går saken videre, risikerer man å få det som en dom, og da blir det værre. Det tror jeg fort kan oppleves som et pressmiddel for mange - og at de lar saken heller ligge.
Sist endret av kmkh; 30. mai 2008 kl. 00:05. Grunn: La til litt tilleggsinfo