Tråd: Bensinprisen.
View Single Post
Sitat av slashdot
Som atx seier så kan dei fleste gjere en god del tiltak om dei *vil* - men for mange betyr ikkje bensinprisen så veldig mykje, og då er det enklare å whine om at den er høg enn å faktisk prøve å kutte kostnader. Kor mange i et byggefelt kunne kjørt med en anna som skulle i samme retning? Tatt bussen? Bytta til el-bil?
Vis hele sitatet...
Dette er helt riktig. Bensinprisen er kanskje viktig og går utover økonomien, men ikke så mye at folk faktisk ser på alternativene, som det er mange av. Du kan reise kollektivt, sykle mer(gratis trim), GÅ mer(gratis trim), samkjøre, selge bensinslukern og kjøpe en divstoffgjerrig bil, selge bensinslukern og kjøpe en el-bil, beholde bensinslukern og kjøpe en scooter. Masse muligheter, men de krever endring av vaner og tildels senket komfort. Da er det enklere å sutre over bensinprisen.

Sitat av Fefas
Vi hadde sykehus, skoler, barnehager etcetera før bensinpris steg i været også. Som sagt har ikke noe av det etter min mening forbedret seg, alt jeg hører om skoler og sykehus er elendighet.

Jeg begynner å forstå mer din side av saken, men bensinprisene burde ikke stige mer. Greit nok om de holder seg slik de er nå, men ikke mer.
Vis hele sitatet...
Bensinprisen er styrt av oljeprisen. Mener du at staten skal vedta at oljeprisen ikke skal stige mer? At staten skal innføre "dynamisk avgift" slik at bensinprisen er lik uansett hva den egentlig koster(FrP foreslo dette ...)?