View Single Post
Sitat av Deezire
Ja - det er råtøft arbeid. Dagene består stort sett bare av å jobbe, sove og spise. Du har rett og slett ikke tid til så veldig mye mer med 12+ timer lange arbeidsdager. For å sitere atomet; de gir ikke 4 uker fri og godt betalt bare fordi de skal være hyggelige. Det er svært tung arbeid og enkelte av jobbene er også svært farlige, slik som drillinginstruktør.
Vis hele sitatet...
Nå er det mange forskjellige jobber på en plattform. Jeg var lærling på en produksjonsplattform (altså ingen drilling). Der var dagene ganske fine, jobbet i rolig tempo, jobben var ikke fysisk krevende, det var hyggelige folk jeg jobbet med og veldig sosialt. Vi har riktignok betalt for 12t skift, men inni det er det 2t med pause (veldig ofte mer hvis du følte for det). Skulle du jobbe mer enn 12t fikk du en time betalt pause før du jobbet videre, du kunne da jobbe maks 3t i tillegg. Eneste grunnen til at jeg var sliten når jeg kom hjem etter en tur var at jeg gikk for seint å la meg til å sove. Er nok litt verre forhold på en drilling plattform, men ville bare få fram at jobb offshore kan vær ganske fint.