View Single Post
Oida Ftnwf, jeg så at du spurte om dosering på dolcis oralt kontra sprøyte, og svaret er definitivt ja for noen, for andre nei. Dolcisene er såpass små i mengde at det anbefales å holde seg til kun minste mg (husker ikke i farta hva det var) og det er ikke flaut å dele det i to omganger eller flere hvis du er usikker. I motsetning til grønne kan det være en fordel å skrape bort fargelaget på dolcisen da (selv på de hvite av en eller annen grunn), kan hende det er voks der - aner ikke. I likhet med grønne er det greit å få varmet vannet i skjea eller colaboks-bunnen så du får løst opp skikkelig, til tross for at dolcisen er ganske ren, er dette en metode som henger igjen fra heroin-oppvarmingen at det skader ikke å bevare tradisjonen. Det kan tenkes det kommer av nettopp det du egentlig spurte meg om i forrige innlegg, hva som er forskjell på røyke-heroin eller vanlig. Det er p.g.a. noen kjemiske greier som enklest kan beskrives slik:

Standard gateheroin må uansett nøytraliseres (renses, whatever) og til det benyttes enten sitronsyre eller ascorbinsyre. Unntaket er hvis du vet hundre prosent at det er hcl (hydroklorid, pulvertype) du har fått. Hcl kan fint injiseres uten nøytralisering, den er nemlig ikke basisk har jeg forstått etterhvert. Det går nok an å injisere noen typer ikke hcl-hero, men trolig ikke base-hero, og siden du ikke akkurat får tak i slike greier på apoteket her til lands, og enhver dealer garanterer deg det beste som fins i distriktet for tiden, så er det lov å sikre seg med sitronsyre og vannløsning.

På dolcis holder det med vann, stort sett er det "dolcontin hydrochlorid" og skulle det være noe som heter sulphate (sulfat) så er det fortsatt injiser-bar, så der er sitronsyre unødvendig. Men, om det er voks eller slike ting i coaten (topplaget, evt. fargelaget) av oppbevaringsmessige grunner, kan det være vanskelig å trekke og injisere det i åra, noe som kan oppleves ubehagelig for mange. Det er dermed ikke dumt å heller varme opp vannet med en lighter under en spiseskje eller avkappet colaboks-bunn (skje best p.g.a. den møkka-jobben det er å rense bort dato-stemplinga på bunnen) og løse dolcisen i den (ingen skam å dele dolcisen, dette er litt forskjellig fra person til person). Mens vannet er varmt, følges standard prosedyre:

Ren bomullsdott i skjea, alle mann til pumpene, trekk inn og vent til vannet kjølner litt. Voksen sitter igjen i bomullen. Dette er ifølge meg unødvendig på grønne (hyppere) av den enkle grunnen at det er så mye fargestoff i den blå grumset at det er hipp som happ, vanskelig å trekke det i pumpa uansett. Men metoden kan godt benyttes på grønne såvel som dolcis, kaldt vann fra springen, varmes opp med lighter. Både dolcis og grønne anbefales å knuses til pulver før du legger det i vannet - dolcis er det dog ikke helt nødvendig egentlig. Grønne er dette unødvendig hvis du velger å ikke varme vannet, og tar den direkte i korken. Bruk i så fall litt mindre vann enn de ca. 2 mL som er vanlig, det er tross alt rohypnolen du skal ha i deg, grumset kan godt ligge igjen i bomullen. Mer vann bare øker sjansen for at du ikke får løst opp alt, selvom innholdet er knall blått, er det faktisk bedre enn hvis det sitter hvite prikker igjen på bunnen av trekkern etter injeksjon. Frossern er no dritt for de som kjenner til det - og det er ofte slikt inntreffer.

Som svar på åra di som ikke gir fra seg noe blod etter injeksjon er dette helt normalt. I mine kretser kalles det å "ha skutt istykker" åra, velg en annen åre eller bytt nålstørrelse. Det er best å velge en annen åre, for da merkes rusen bedre og mulige etter-effekter av å skyte i en forstoppet åre er også unngåt. Bytter du nål-størrelse kommer mest sannsynlig blodet tilbake. Dette merker du hvis du bytter fra 12 - 16 f.eks. da ser du fort at du må justere innstikket annerledes for å få blodet inn i pumpa, og dermed "bryte" gjennom "skorpa/forstoppelsen/skurven" kall det hva du vil - og plutselig har du fri tilgang til blodstrømningen som sikkert har tetta seg eller no.

Det er ikke så farlig hvis du holder opp å bruke denne åra. I senere tid vil du under en blacklight se at det har dukket opp noe som virker som tynnere årer som ikke var der tidligere, og som "erstatter" den gamle åra. Om dette er årer som dukker opp nytt eller om de alltid har vært der og synes bedre p.g.a istykkerskutt åre, er jeg neimen ikke sikker på.

Det er helt vanlig ihvertfall - uansett hvor ofte du bytter sprøyte, det er åra som har fått en overdose nålstikk, shit happens. Bruk derfor god tid på sprøyte inn speeden, og gjerne la det være igjen bitte litte grann i sprøyta istedet for å ta med deg den siste luftbobla som stort sett er på bunnen, det er antageligvis denne som "sprenger" i sunn åra tror jeg. Og bruk 10-12mm på små årer og 16mm på store, som du sikkert ser, er det ikke bare lengden som er forskjellig, men også litt tykkelsen. Dette merker du spesielt hvis du forsøker med 16mm på en tynn år, au - men funker fett for erfarne lell. Ofte man gir f.. og tar samme åre med 16, men min erfaring er at de store årene er mer tilpassa 16mm mens 10mm - 12mm (mest vanlig med 12 mm før) er best på små. Treffer lettere og bevarer åra lenger.