View Single Post
Sitat av max-mekka
Herregud. Teiteste uttallelsen i dag.

Man skal selvfølgelig ikke endre en kultur (kanskje religion) fordi noen kommer på flukt inn til Norge? Er det riktig da? "Hei, du svarte mann som står med koffert der, du kommer ikke inn før du endrer kultur og nesten alle holdningene dine." Forkastelig. Jeg sier at man kan få "omjustert" noen av de verste holdningene dems. Dette er jo fullt mulig, bare så på nikotinbruken nå og før. Før så var det ikke så ille, men jeg ser ikke akkurat opp til folk som røyker i dag. Det er fullt mulig å endre visse holdninger.
Vis hele sitatet...
Dette her syns jeg var naivt.
Noen mennesker mener tydeligvis at andre skal finne seg i å bli voldtatt om de kler seg som en hore, eskimo eller er naken for den saks skyld. Disse holdningene må bli til det motsatte, ikke "omjusteres".
Hvilken kulturelle bakgrunn denne personen har, eller hudfarge for den saks skyld, bør da virkelig være det samme.
Problemet er jo ikke hvem som voldtar, problemet er at det er noen som voldtar i det hele tatt.

Forresten, jeg tror du misforsto Kinseek. Han har aldri sagt at man skal endre "nesten alle holdningene deres" som du sa. Men om de holdningene jeg babler om kommer fra elementer i en kultur så rettferdiggjør det ingentig, holdningene er fortsatt like negative.


Sitat av max-mekka
Og jeg må spørre deg: Er det mer riktig og forsvarlig å la de herje rundt nede i landet sitt å voldta, i stedet for her, hvor vi faktisk gjør noe for å forhindre det? Det er jo rett og slett egoistisk.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bedre at folk blir voldtatt verken her eller der.
Derimot, om det gjøres nok når det gjelder integrering her i landet lurer jeg på, men det får bli en annen diskusjon.
Sist endret av Sot-Jo; 21. mai 2008 kl. 01:02.