View Single Post
Jeg vet om en god del ungdommer som burde få kjøreforbud på nattestid og i helgene, og da mener jeg også på dagtid i helgene!
Men så vet jeg og om en god del ungdommer som foretrekker å ligge på fartsgrensa og blinke i rundkjøringer selv om snuten ikke ligger bak dem.

Det burde blitt innført at man fikk fks. kjøreforbud på nattestid/helgene ved første eller andre gang man ble tatt for fks. råning og drittkjøring. Men da hadde det jo vært fint om det gjaldt for personer i alle aldre.
Men så kommer det med at politiet er lusfattig og har så vidt råd til å dra ut i nødssituasjoner, så om en slik lov blir innført vil det likevel være alt for mange som aldri blir tatt!
Kanskje mange som vil bli tatt i byene, men ikke på mindre steder hvor folk som oftest kjører mest gris.

Om man innfører et kjøreforbud som rammer alle ungdommer uansett om de har kjørt gris eller ikke så vil dette påvirke alt for mange som opfører seg i trafikken. Fks. "18år gammle Tine som skulle hente altzheimer bestemor på toget".

Men så er det jo slik at når folk begynner å tenke ut en ny lov så begynner de sterkt, også blir den regulert ned etterhvert, slik at når den blir innført er den mye svakere enn hva de i utgangspunktet sa den skulle bli.