Tråd: "The Voice"
View Single Post
Herregud a? Denne tråden tar jo helt av? Det er ikke snakk om at rap er dårlig eller bra? Dette er en musikkstil som er svært populær. Ja, jeg kan være enig i at det ikke er så bra, men det er en stil som er populær, og det ligger mye penger i det.

At jenter blir fremstilt som horer er det dummeste jeg har hørt. Hvite kommer fram i media, og overalt som den seirende. Svarte har alltid blitt undertrykt, og de blir det delvis fortsatt. Kanskje ikke i den grad de ble før, men det fins nok av undertrykkelse i samfunnet av fargede. At en 16-17 år gammel gutt reagerer på at blondinene blir behandlet som horer av de svarte får meg til å stusse litt. At du først skal lage en tråd som omhandler en form for rasisme, i alle fall undertrykkelse, så tar du fram temaet at hvite blondiner blir undertykt av svarte, og at du frykter at de unge menneskene kan begynne med vold pga dette? Som DonTomaso sa, i alle rape-musikkvideoer så blir kvinner behandlet som "kjøtt". Dette er jo riktig. Er det en hvit rapper, så er det ofte fargede halvnakne kvinner som sutter på tærne hans.

Det som skjer i en musikkvideo eller på scenen syns jeg personlig ikke skal bli blåst opp slikt. Dette er en form for underholdning (i alle fall for noen mennesker) og jeg syns ikke dette skal blåses opp.

Mick Jaggers opptreden på scenen med Christina Aguilera er blitt omtalt endel. Hvordan han tar på henne og beføler henne. Men dette er show. Det som skjer på scenen skjer på scenen. Det som skjer på bakrommet derimot er noe annet. Så jeg syns at hvis raperne skal ha halvnakne kvinner i videoen sin som blir behandlet litt feil, så er det greit, så lenge det ikke blir for ille.

Man finner samme problem mange steder, men jeg tror ikke dette er grunnen til at det er undertrykkelse, og jeg tror ikke dette forverrer samfunnet noe.