View Single Post
Slashdot, problemet er det at er snakk om kollektiv avstraffelse her, og det er jeg veldig imot av prinsipp. Greit nok at vi kanskje forhindrer noen ulykker, men til hvilken pris?

Jeg mener dette forslaget er på linje med forbudet mot raketter. Bare fordi noen få personer ikke klarer å skyte opp litt fyrverkeri uten å skade seg, så skal ingen få lov. Men fakta er vel at de som skader seg med fyrverkeri enten er dritings og overhodet ikke skikket til å behandle fyrverkeri eller uforsiktige og dumme, og gjerne begge deler. Trolig vil disse personen før eller senere skade seg på andre måter, kanskje kjøre seg ihjel i fylla, hva vet jeg. Vi må bare innse at ulykker kommer vi aldri utenom, uansett. Det er alltid en idiot som klarer å skade seg, no matter what. Vi kan ikke forby alt i vilden sky bare fordi det er potensielt farlig for korttenkte idioter og fyllesvin...

Mer politi på veien på natterstid og i helgene vil være mye bedre enn begrensninger på førerkortet. Det er tross alt ikke bare ungdom som råkjører med bil..

Selv har jeg stor tro på strengere førerprøver, og gjerne at alle må ta ny teoriprøve hvert 5. eller 10. år. Da blir man tvunget til å friske opp litt, og kanskje vi kan få "alle" up to date når det gjelder trafikkreglene... Overraskende mange "glemmer" hva feks blinklyset er til, eller hvordan man kjører i rundkjøring.