View Single Post
Å starte en slik marsj er nok ikke bare bare, men jo fler marsjer i løpet av et år viser jo at legalisering er noe mange vil og kjemper hardt for. Men hvor godt det ville bli tatt imot vet jeg ikke, eller om toget i det hele tatt hadde vært stort nok for ikke å se dumt ut. En god start ville vært at hver og en som sitter her inne og går disse marsjene møtte opp i f.eks dress og plakater med noen argumenter isteden for the usual bullshit, og eventuelt norske flagg. På den måten ville kanskje fler fattet poenget og faktisk opptredd på samme vis. Og at arrangørene hadde fått med seg en lege/forsker/politiker etc til å tale for mengden. Og gjerne droppet pils og røyking under marsjen. Tror vi er nødt til å ta utgangspunkt i den marsjen som allerede blir satt til verks.

For slik som marsjene har vært nå har de bare vist den stereotypiske hasjrøyker og akkuratt hva folk forbinder oss med, og vært noe folk drar på fordi det er fett å røyke i gata sammen med masse mennesker mens man brøler. Jeg ser virkelig ikke noe entusiasme, virker som om mange av marsjererne gir blanke faen i om det er/blir lovlig eller ei. Marsjen opptrer på en slik måte at politikere og folk som muligens er åpne for liberaliseringer lett kan snu på hodet. Hadde ikke jeg visst bedre, hadde denne marsjen gjort meg mer for fortsettende forbud enn legalisering. Marsjen har ingen positiv virkning på verken media, politisk sett eller folk ellers. Jeg satt og så på nyhetssendingen om marsjen sammen med en venns mor og far, faren lo av hvor teit det var og moren ristet på hodet. Vi beviser jo selvmotsigende akkuratt det media, politikere og mange mennesker har fått bilde av. Det er nesten så jeg også begynner å tro på det selv.
Sist endret av Sky; 6. mai 2008 kl. 16:56.