View Single Post
Sitat av Blendik
En i klassen sa noe som jeg umiddelbart ble enig i:
man har fri vilje til en viss grad. En person kan ikke velge hvor han/hun skal bli født. Om jeg hadde vært født i Uganda, hadde jeg vært en helt annen person enn den jeg er nå, fordi jeg ikke hadde hatt mulighet til å velge noe annet. Jeg hadde trodd på noe annet, og hadde sikkert ikke hatt frihet til å velge å tro på noe annet.

Men jeg tror også jeg kan bestemme noen ting i hverdagen selv, som hva jeg skal ha på meg, om jeg skal game gta eller cs osv.

Håper det ikke så rart ut, haha.. Men nå er ikke akkurat dette livssynet mitt da. Bare noe jeg tenker når jeg tenker på temaet.
Vis hele sitatet...
kan forstå tankegangen din, og er vel akkurat det de fleste og mener. men med synet som blir fremmet i denne posten var det allerde ved big-bang bestemt om du skulle spille CS eller WoW. Dermed tar du aldri noe valg, selv om du gjerne tror det. For alt som skjer i hjernen din er jo bare signaler mellom nervene, disse signalene blir trigget av ytre påvirkninger. Disse påvirkningen er igjen påvirket av andre ting, og ingenting kunne ha vært annerledes enn det er i dag; da alt stammer fra et utgangspunkt. Med et annet utgagspunkt ville du kanskje heller spillt 'The Sims'.