View Single Post
Sitat av Joachimsen
Og for å sette ting litt mer i perspektiv: De som altså er for avliving av mennesker som har gjort noe særs alvorlig, feks. drept noen.. Siden dere følgelig baserer dere på en moralsk tankegang som sier at drap er noe av det verste man kan begå, lurer jeg på hvorfor det å drepe drapsmannen skal være så mye mer riktig?
Hvorfor er det bedre? Ikke prøv å si at det er rettferdig, da bringer dere dobbeltmoral over "moralen" deres.

Så, siden drap er galt i utgangspunktet, må jeg spørre: hva faen feiler det dere?
Vis hele sitatet...
vi snakker om den verst tenkelige straffen som ikke blir praktisert i den moderne verden, men likevell synes jeg i NOEN tilfeller bør bli vurdert.

er ikke snakk om å rettferdigjøre det han har gjort på noe som helst måte, er ikke noe dobbelt moral heller.. er bare så enkelt som å si han får det han fortjener, å da kan vi diskutere i timevis om hva som er fortjent, noen dødstraff, andre fengsel, å noen hotell med 7leger som går å holder han i hånden å sier "du er syk du, er ikke din feil"..

viss dere har lest litt så veit dere hvor jeg står