View Single Post
Når det gjelder concerta: ja, fjern den grønne/grønnbrune delen, og skallet.

Og få den hvite delen til pulver som kan tas opp nasalt er heller ikke veldig vanskelig; du vil finne at det er et nytt skal uttpå den hvite delen, snitt opp dette og "brett" ut pilla, nå kan du skrape ut med kniv eller gud vet hva. Dette er pirke arbeid og krever litt tid, så det anbefales ikke til de utålmodige.

Når det gjelder å spise Concerta, så har hvertfall jeg pleid å bite av skall, pluss den grønne delen, for å deretter tygge pillene og svelge det. Funker fort (etter ca 15-20 min), og funker fint.

Om du liker denne rusen så fantastisk bra, så ville jeg egentlig heller gått for rithalin 30 mg kapsler. Dette er kapsler med små perler inni, prøver du å få dette i nesa vil du ikke merke stort, men hvis du deretter klemmer disse perlene mot en hard og glatt overflate, vil du få et nydelig støv som lett forsvinner opp i nesen. Et mer konkret eksempel: bruk et minibank kort og klem perlene mot et bilde med ramme; da vil de perlene som spretter ut til siden lett kunne skrapes inn for knusing igjen. Eller rett og slett på flisene på badegulvet om du befinner deg på besøk og vil gjøre dette litt diskrét. Dette gjør det også lett og dosere, man får pluteslig denne oversikten med linjer osv., og man kjenner det med en gang. Et rush som nesten er amfetamin verdig, merk "nesten", på godt og vondt.

Nå skal det nevnes at du tar litt større linjer av dette med speed. Omtrent 1,5 - 2 ganger så store vil jeg våge å påstå.

Nå vil jeg også bruke annledningen til å komme med en aldri så liten pekefinger; selv om metylfenidat hvirker som en fantastisk erstatning på speed er det ikke noe å leke med av den grunn. Ja, effektene og ettereffektene er mildere, og det er et rent (lege-)middel, men det går faktisk ann å bli avhengig. Og det er ikke gøy. Tar man slike mengder at man blir rusa på dette kan det også for noen gi psykiske etterhvirkninger; som fks.: mildere spiseforstyrrelser, sosial angst osv.

Bivirkninger ved medisinsk bruk er heller ikke uvanlig, så ikke tro at du kan ruse deg på Concerta/Rithalin risiko fritt. For å nevne noen av bivirkningene det står om i pakningsvedlegget: kvalme, nedsatt matlyst, depresjoner og søvnmangel (ganske selvforklarende), bare for å nevne noen.

Håper ikke dette ble for moraliserende. Ha en ellers fortreffelig aften. Peace and love <3