View Single Post
Viss du ønsker å tro, så må du bare ta den tiden du trenger. Lese litt bibel, diskutere med folk osv.

Selv mener jeg det er rart at menneskene dømmer hverandre på denne måten. Jeg er ikke så oppdatert på homofilidebatten for tiden. Men det handler for meg om grunnleggende menneskeverd. Så lenge man ønsker noe - spesielt i forhold til kjærlighet - og dette ikke på noen måte er en ulempe for noen, hvorfor skal man da ikke tillate at ønsket går i oppfyllelse? Fordi det står i bibelen? Kom ikke med den. Det står så sykt mye i bibelen som blir gitt blanke f*** i(, jeg kan lage et 12siders dokument til deg). Spør deg selv hvor mange du kjenner eller vet om som faktisk følger den gyldne regel? Sitat "Alt dere vil at andre skal gjøre mot dere, det skal også dere gjøre mot dem. For dette er loven og profetene".

Jeg har selv en kristelig tro, men vi lever ikke i år 300 lenger.

Edit: Når det gjelder befolkningsvekst: Er det ikke like greit at ikke befolkningen øker noe større. Så kanskje kloden vår holder et par år ekstra. Jeg kjenner foøvri flere hetrofile par som ikke har barn, og som ikke skal ha barn (gr. livssyn) enn jeg kjenner homofile. Og jeg kjenner en del homofile etterhvert...
Sist endret av eXpergefacio; 12. april 2008 kl. 23:56.