View Single Post
Sitat av egeulf
Tør jeg spørre om hva meningene er tuftet på? Tar jeg veldig feil om jeg tror du ikke liker samene fordi det rett og slett er et folkeslag og en kultur du ikke har et bevisst forhold til utover at du irriterer deg hver gang samesaker tar opp verdifull spalteplass i VG? Eller er du av den nyanserte typen som har satt deg inn i samenes historie og kan begrunne med gode argumenter hvorfor en av verdens urbefolkninger ikke skal få drive selvstyre, om enn i en begrenset form?
Vis hele sitatet...

De skal godt få lov å drive selvstyre, men da skal de slutte å bevege seg inn i Norges politikk.
Ett godt EKSEMPEL og jeg sier eksempel fordi jeg vil ikke høre "er det den beste grunnen du har", er at samene ville være med i Norsk grand prix, og hvis de vil ha selvstendig selvstyre er det ikke meningen at de skal integrere seg og ta over diverse ting her i Norge.
Lese historie om dem er uaktelt, og der mistet jeg sikkert alle argumentene mine fordi folk kommer med engang til å si "hvis du ikke har brukt 20 timer på å lese om der, så ikke snakk om det", men historien har ingenting med at de skal ha selvstendig styre i HELE Norges land?
Sist endret av Ulvengunnar; 9. april 2008 kl. 09:53.