View Single Post
Sitat av stiansj
Nå er det jo mildt sagt en overdrivelse og paralellisere min "motstand" mot alternativ flagging som nasjonalisme. Det er en avsporing og du har ingen argumenter. Når det gjelder språkbruken har jeg litt problemer med og forstå agressiviteten. Du starter innlegget ditt med "Who cares" hvis det er holdningen din, så vil jeg replisere rett tilbake? ja bryr du deg? og om du ikke gjør det? hvorfor bryr du deg med og bry deg om andre som bryr seg?

Du bidrar ikke konstruktivt her, nei faktisk ikke i det hele tatt med slike innlegg. Jeg foreslår du finner deg en annen tråd og forsøple.
Vis hele sitatet...
Det er nasjonalisme, ja. Ikke ekstremisme, det er jeg inneforstått med. Men nasjonalisme er det definitivt.

Hva ønsker du at jeg skal bidra med i denne debatten? Dere er sinte fordi at noen bruker vår høyttidsdag for å flagge om sitt eget land. Har du tenkt på at mange av disse menneskene kommer fra land som absolutt ikke er frie? De har INGEN frihetsdag. Og du ber dem om å finne en egen dag? De har ingen.

Jeg synes det at andre flagger med sine egne flagg på den norske nasjonaldagen handler mer om ønsket om at man er stolt av sitt eget land, men kanskje også ønsker den samme friheten for sitt eget land. De ser på Norge som et forbilde for å kjempe for en frihet der de selv kommer fra. Det at de bruker den norske nasjonaldagen til dette viser bare at de er stolte over det Norge har utrettet, men de skulle ønsket de hadde de samme mulighetene til å feire en frihetsdag i sitt eget land.

Vil du ha flere argumenter for at jeg synes dette er en latterlig debatt? De er uendelige. Poenget er at du som typisk sosialdemokrat driter i at andre kanskje trenger den samme nasjonalfølelsen som du har. Og nå argumenterer jeg ikke, nå kritiserer jeg bare deg.

Ha en fin dag du også : )

Sitat av Kinseek
Nei. "Vi svensker er glade i norge vi også, så derfor vifter vi med vårt flag på deres nasjonaldag for å vise at svensker også liker norge". Akkurat som jeg uten problemer kunne vifte med det norske flag i USA 4. Juli for å vise at jeg som nordmann også er begeistret for amerika.

Å veive med ditt eget nasjonalflag på andres nasjonaldag er en måte å vise at jo, min fremmede nasjon viser respekt for deres nasjon.
Vis hele sitatet...
Støtter dette. Det finnes uendelige mange grunner til at folk flagger med andre flagg. Dette er en av dem.