View Single Post
jeg så denne dokumentaren, og må si det er noe av det sterkeste jeg har sett på tv. minna meg veldig mye om når jeg m/familie var i milano i sommer. måtte jo såklart ned å ta metroen (man MÅ ta metroen når man er et sted der det er noe sånt eller tilsvarende!). det første som møtte meg var en hel gang bortover med heroin (m.m.)-misbrukere som satt på rekke med cola-kopper og tigget. de så ikke ut, ingen av de. rundt hjørnet var det en kiosk, kjøpte meg en stor burgermeny og ga den til en av de personene som så værst ut. i alle fall litt fint å se at h*n fikk i seg noe annet enn bare rusmidler.

moren min var i vilnius nå for ikke lenge siden, og hadde to-tre skrekkhistorier med derfra. en av de var i alle fall om en eller annen fyr som hadde kommet til de og tigget penger. han så helt jævlig ut. beina var blå og blodskrutte etter all sprøytestikkingen, men dessverre var det ikke alle som så at han faktisk var rusmisbruker (han brukte tydeligvis et argument om at han måtte ha penger for å komme seg på sykehus å operere denne forferdelige sykdommen bort).

spør du en rusmisbruker om hvorfor h*n ruser seg, vil du få svar på hvorfor de begynte og hvorfor de holder på slik, men aldri hvorfor de ikke slutter.

ble kanskje litt ot dette her, men allikevel.