View Single Post
Og rangere rusmiddler etter farlighetsgrad blir bare helt feil spør du meg. Noen tåler enkelte rusmidler bedre enn andre, og noen takler ikke enkelte rusmidler. Listen blir jo helt forskjellig rekkefølge hvis du ser på MISBRUK eller BRUK.
F.eks LSD er farlig med misbruk, men ganske så sikkert med forsiktig bruk.
Heroin er vell ikke så farlig ved bruk heller? Det skader jo ikke noe særlig fysisk eller psykisk, men der i mot hvis du bruker det for ofte så vil det rusmidlet ha de sterkeste fysiske bivirkningene.

-
Potrick: Noen mennesker røyker cannabis hver dag og har ingen problemer med det, men det må man nesten finne ut selv om man liker dette, eller får for mye bivirkninger. Min nærmeste vennekrets røyker gjennomsnittlig ihvertfall ett par ganger per dag, og har snakket med de om bivirkninger.
Alle sammen har lagt merke til at korttids-hukommelsen blir svekket, men de fleste ser ikke på det som verken irriterende, eller en bivirkning de legger merke til. Det lærer man seg og leve med.
De fleste, men ikke alle, merker også at man blir litt fort hissig de første par dagene hvis de ikke får røyk, etter en lang røykeperiode, men dette går fort over. Merker også selv dette, men det er vanligvis bare den første dagen, spesielt hvis jeg kjeder meg, men da er det jo bare og gå ut en tur, så tenker man ikke på det.

Mine venner har røykt hver dag, alt fra ett år til noen som har gjort dette i 10-15år. Men med ukentlige pauser her og der. De sier de ikke merker noen større eller verre bivirkninger enn når de hadde røykt bare 1-2år.

Selv har jeg selv røkt gjennomsnittlig 5-6dager i uka, siden 1. desember. Enkelte uker har jeg røykt "alt for mye" hver eneste dag, dag inn og dag ut, men andre uker røyker jeg bare 2-3trekk per dag. Selv så liker jeg og ta pause i 1-2mnd i blant, for da får jeg mer ut av effekten til denne vidunderlige planten.



Synes det blir galt og sette en "mal" på livet. "Det og det er den rette måten og gjøre det. De som ikke gjør det som meg, gjør det galt og tar feil"
Mennesker er forskjellig og mennesker lever livet sitt forskjellig. Synes alle burde akseptere og respektere dette.

Det var alt for meg, rbt out!
Sist endret av rbt; 24. mars 2008 kl. 15:40.