View Single Post
Sitat av Nichotin
Det er helt klart et problem, og i senere tid har mediene (spesielt tabloidaviser som VG og Dagbladet) mistet mye av sin status som samfunnets vokter. Istedenfor fungerer de i mange tilfeller helt motsatt, og luller store deler av befolkningen til å tro at vi har det bra og at vi alltid kommer til å ha det. I mens grisker politikerne her i Norge til seg rettighetene våre, pengene våre og samtidig kjører samfunnet sakte men sikkert i grøfta. Vi har jo datalagringsdirektivet og pappapermisjonsaken som gode eksempler.

Et problem er kanskje at de aller fleste i Norge har det såpass bra at det er liten grunn til å bry seg, spesielt når politikken her er en stillestående svertekampanje mellom partiene. Dette ville kanskje endret seg om journalistene tok et standpunkt for folket, og slo hardt ned på hvert eneste forsøk på å ta fra oss rettigheter og ethvert overgrep fra staten sin side. Jeg kan bare drømme...
Vis hele sitatet...
"ja alt er bare elendig verden suger"

Først sier du at avisene "Luller" som jeg går ut ifra betyr lurer? oss til og tro at vi har det så bra, som er en insinuerer om at du mener at vi ikke har det bra, Så sier du, and i quote ""de fleste her i norge har det såpass bra".

Dette vitner om at du har et såkalt syteinnlegg. Var det noe spesielt utenom denne sytingen du ønsket og formidle? Isåfall venter jeg i spenning.

Artikkelen var forøvrig et godt stykke materie som mange ukritiske mennesker burde lese.

Du sier at griske politikere sakte men sikkert fører landet i grøfta, Det er en sterk utalelse jeg ønsker en noe mer nyansert forklaring på, at du nevner pappapermisjon og datalagringsdirektivet synes jeg er en avsporing da ingen av delene er vedtatt politikk. Og i det hele tatt og sitte her på et forum på internett som norsk statsborger og foreslå at landets borgere snart er borgere av et land i ruiner/grøfta blir bare en patetisk løgn som faller på sin egen urimelighet. Det må gå an og diskutere noe uten og legge all skjyld på politikere myndigheter og etablement. Anarkistpropagandisk skitprat.

Når det gjelder datalagringsdirektivet er jeg selvfølgelig mot dette. Og har allerede fått vedtatt NEI TIL DATALAGRINGSDIREKTIVET i flere deler av partiavdelingene i partiet mitt.