View Single Post
I dag ble jeg litt overrasket over Dagbladet siden jeg fant god og meget interessant artikkel der, men det viste seg at den ikke kom fra Dagbladets redaksjon. Den var et leserinnlegg av Magne Lindholm, Høgskolelektor ved Journalisthøgskolen i Oslo og er sendt inn i forbindelse med Kommentariatets diktatur av Audun Lysbakken, nestleder i SV og Torbjørn Røe Isaksen i Unge Høyre.

Artiklene handler om hvor overfladisk den politiske debatten i de brede massemediene er og hvor desperat mangelen på skikkelig fagstoff til den store masse forsvinner. Magne Lindholm klarer etter min mening å få fingeren sin på problemet, nemlig reklamen. Journalister i store aviser som DB og VG jobber i hovedsak for å skaffe seg flere lesere og dermed større reklameinntekter. Da blir det veldig farlig å kunne framstå som man har en politisk agenda og dermed støte fra seg en hel politisk gruppe.

Jeg anbefaler alle å ta seg 3 minutter til å lese gjennom hele artikkelen til Magne Lindholm og kanskje tenke på seg selv og litt endring av vaner. Skal skikkelig saksstoff vinne fram i avisene må det være de artiklene som blir mest lest, ikke sakene fra kjendis.no. Vær litt kritisk når dere surfer nettaviser og ikke gi teite artikler dere egentlig gir faen i flere "lesere" enn strengt tatt nødvendig.
Sist endret av TipeX; 18. mars 2008 kl. 17:20.