View Single Post
Sitat av hyys
Jeg tror ikke tomater er like skadelig som sigaretter og skjønner derfor ikke helt hvor du vil! Om man skal "leve livet når man kan", vil vel livskvaliteten ha noe å si? At man er frisk og i god form?
Vis hele sitatet...
Hva som definerer god livskvalitet for deg behøver vel ikke nødvendigvis å være det samme som for alle andre? Folk er forskjellige og for noen så vil det å ta seg en røyk og drite i (eventuelle) helsemessige konsekvenser være det de forbinder med god livskvalitet. (dem om det) Men selv ikke den største optimist klarer vel å definere lungekreft/kols/whatever som noe positivt i livet deres vil jeg tro


Selv røyker jeg og har gjort det i omtrent 16 år nå. Og for å svare på ditt oprinnelige spørsmål så røyker jeg fordi jeg synes det er godt, og til tross for at jeg vet hva røyking (kan) føre til så har jeg ikke sluttet. Hvorfor? Fordi jeg synes røyk er godt (som sagt) og fordi kroppen min er avhengig av nikotin. Kjipt men slik er det nå en gang bare. Og selvsagt tenker jeg litt på de helsemessige delene ved det å røyke, noe jeg ihvertfall ikke gjorde i det hele tatt i mine yngre år. Så ignorant klarer jeg bare ikke å være at jeg kan se bort fra den slags nå lengre.

Strengt tatt så er vel avhengigheten 95% av grunnen til at jeg fortsatt røyker og hadde jeg kunnet slutte nå i dag uten at kroppen (nikotinsuget) hadde "protestert" seg så hadde jeg gjort det tvert. Svak? jepp. men realistisk i allefall :P

Jeg har uansett bestemt meg for at når dette året er omme så skal jeg være 100% røykfri og hadde jeg vært litt mere fornuftig så hadde jeg sluttet for lenge siden (og helst ikke begynnt i det hele tatt) Slutte skal jeg om jeg så må tygge nikotintyggis til tenna faller ut resten av livet
(noe jeg selvsagt ikke tenker å begynne med)