View Single Post
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Kaunda
I Norge er det ikke anledning for politiet til å lyve, og det gjøres i regelen heller ikke. Innad i narkotikamiljøene er det derimot svært lite ansett å fortelle politiet om lovbrudd. det kalles å "tyste" og en som "tyster" kan vente seg represalier fra andre i miljøet.

Dette er politiet også klar over, derfor forteller de aldri om hvem de har fått opplysningene fra, med mindre det er avklart med informanten eller retten pålegger dem det.
Vis hele sitatet...
Hmm.. Uten å trekke frem eksempler fra enkelt tilfeller, der du naturlig nok ikke kan svare for deg. Er jeg alikevel nødt til å spørre;
Kan du virkelig stå for dette 100%?

Hvis JA, er du skakkelig ute å kjører. Da jeg kan prate med andre folk i ditt yrke som vil gå god for akkurat det som xtapolapocetl sier.
Jeg forstår at du er glad i jobben din, og at du brenner for Norges lover. Men jeeezeessss!

Tror du ikke at brukerne i "narkomiljøene" er like klar over hvor jævlige politiet er i avhør, og hvilke virkemidler de forsøker seg med for å få en uttalelse?
Det dukker jo opp i rett saker, etter rettsak at politiet har trådd laaangt over streken for å få tiltalte til å snakke.
F.eks lyge til personen i avhør og unødig sette venner opp mot hverandre. Dette er noe dere gjør i jobben hele tiden. Det er en grunn til at de som har noe i hodet velger å _IKKE AVGI FORKALRING_ ettersom det er DOMSTOLEN som skal dømme deg, og IKKE POLITIET.!.
Det er kanskje en hard stein å svelge, men det er slik virkeligheten er.