View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Elefanten
Hmmm.. Krypteringsnøkkelen er vel selve passordet. Så ved å kjenne passordet, noe hushmail sikkert gjør, så kan de igjen lese den krypterte mailen...?

Eller så missforstod jeg bare Hushmail er hvertfall ikke 100% sikkert, men iom at de faktisk kjemper FOR personvern i cyberspace så tror jeg det skal mye mer til enn det som f.eks skla for at windows utleverer informasjon.

Jeg tror hushmail holder plenty for 99% av den kriminelle virksomheten som bedrives i norge.
Vis hele sitatet...
Nei. Passordet ditt er passphrase på en nøkkel. Nøkkelen er ubrukelig uten passphrase og vice versa. Forskjellen er at om en har nøkkelen vil det som regel bli en tanke mindre arbeid å brute force, alt avhengig av kvaliteten på passphrase.

Hushmail sin kryptografi er 100% sikker i praksis. Du er garantert at det ikkje kan lesast, med mindre hushmail har gitt vekk passphrase og key. For å unngå dette bruker afaik hushmail ein open source java applet til å ta imot passord, uten å sende passordet til hushmail. Og windows utleverer afaik ikkje informasjon, windows er et program. Microsoft derimot, som eig t.d hotmail, utleverer nok e-post etter temmelig nøyaktig samme kriterier som hushmail: gyldig rettsordre...

Forøvrig kan ein utmerka godt nytte pgp på eigen pc og omgå problemet =)