View Single Post
Sitat av LowRider
Eg syns nå det at alkohol er betre enn narkotika.

me narkotika kan det sjå ut som det lettare balle på seg. Du får ikkje den samme rusen av den samme mengda hasj, og for å få den samme rusen så må du ha meir, evt gå opp eit hakk til neste stoff. Mariuana eller kva som er neste i rekka.

Med alkohol følger eg at det ikkje er så mange fleire skritt å ta.
Du kan gå opp til sprit og heimebrent, men stort lenger enn det går det ikkje med alkohol.

Eg seie ikkje at alle som ruser seg på hasj før eller seinare går videre, eg seier at det er lettare sidan det er tilgjengeleg.
Mens med alkohol så kan du bare, drikka meir...
Vis hele sitatet...
Nuvel, narkotika er ikke utilgjengelig selv om du kun drikker alkohol, og er man personen til å teste ut nye ting gjør man det uavhengig om man røyker cannabis eller ei. Det du sier om at man "må trappe opp" med cannabis vil jeg kalle bullshit. Har bekjente som røyker meget ofte, og har aldri hørt noe som helst om at de "føler de må ha mer" eller "gå ett skritt videre". For øvrig kan du tenke litt på dette: en person røyker seg stein hver dag i to uker. Han går på skol/jobb samtidig. En person blir totalt wasted på alkohol i samme tidsrom og skal også gå på skole/jobb. Hvem er mest fucked i slutten av eksperimentet?

Og sånn rent lovmessig sett så bryter man jo loven når man drikker over 60% også...

torsken er også inne på noe viktig her, nemlig "barrieren" man bryter i det man allerede bruker narkotika (jfr. statlige definisjoner). Man finner ut at man har blitt servert enorme mengder løgn opp igjennom tidene, og regner med at skadevirkningene av det meste annet også er sterkt overdrevet med mindre man har kritisk nok sans til å lære sjøl. Det er også et trist faktum at man havner i nærmere felleskap med sterkere stoffer når man har kontakter i rusmiljøet for å skaffe cannabis, men eliminer denne faktoren og jeg tror trappetrinnsteorien har lite for seg.
Sist endret av Hedges; 25. februar 2008 kl. 01:39.