View Single Post
personlig tror jeg den beste kuren mot angst/depresjon/sinnslidelse er å ikke gjøre det til identiteten sin.
etter innleggelse og all slags diagnoser begynte jeg selv aktivit å gå inn for ting som ingen psykolog/sosionom/psykiater noensinne har sagt til meg.

jeg la om kosten, jeg kan ikke understreke nytten av "fem om dagen" nok.

før man begynner å tyne i seg allslags kost-tilskudd og andre tabletter fra helsemafiaen, kan man heller gi seg selv en ordentlig "grønn resept". gå tur i skog og mark, tren, spis sunt.

ikke sitt å si, jeg har det så dårlig, så vondt, alt er fælt. hele tiden. Si til deg selv at du har det bra, om noen spør deg hvordan du har det, sier du at du har det bra.
Folk kan krangle på at "det er å lyve", men hvem lyver du for? Om du var min venn og jeg møtte deg, og du sier at du kjenner deg så fantastisk bra, så smitter deg over på meg, men om du bare fokuserer hele livet ditt rundt det "noen" forsøker å fortelle deg er "sykdommen din", så blir det heller kjedelig å være til deg.

jeg har aldri hatt det så bra i hele mitt 24 års lange liv etter jeg selv begynte å ta kontroll, og forstod at angtst og sykdom ikke er meg.

lykke til.