View Single Post
Regnbue's Avatar
Trådstarter
14
Frekkman: Jepp, det er viktig å trosse frykten sin og det er mye som kan løses ved at man på egenhånd arbeider med problemene. Allikevel synes jeg ikke noe om å bagatelisere depresjon og angst ved å sammenligne det med nedtrykthet og sjenerthet.
Selv bagateliserte jeg problemene mine i flere år. Det holdt på å ende stygt da fornektelsesbobla til slutt "sprakk", og jeg har angret mye på at jeg ikke tok problemene på alvor tidligere. Det er utvilsomt mange som selvdiagnoserer og overdramatiserer småting, men i mitt tilfelle har leger og flere psykologer har satt en diagnose, og da er det ikke lenger så mye å tvile på liksom. Bare for å ha avfeid evt mistanker om selvdiagnose el.
Jeg har absolutt tro på at antidepressiva kan hjelpe, men etter å ha prøvd flere forskjellige typer med dårlig resultat er jeg i grunn klar for noe alternativt en stund.

EDIT: Så ikke edit'en din før jeg hadde skrevet ferdig innlegget. ^^



Evlogimenos: Intressant. Jeg skal teste ut dette! Blir dyrt men hvis det fungerer er det helt klart verdt det! Regner med at jeg trygt kan droppe melantonin siden jeg ikke har søvnproblemer (annet enn noen til tider syke mareritt)?
Kan man ta et B-vitaminkompleks som inneholder alle b-vitaminene, eller bør man ta spesielle typer hver for seg?
Sist endret av Regnbue; 21. februar 2008 kl. 00:26.