View Single Post
Sitat av Carrier Return
Men et annet poeng jeg prøvde å få frem, er at det må være lov å nevne ordene "muslimer" og "islam" i slike diskusjoner, uten å bli hamret ned som historieløs, generaliserende og rasistisk. Hvis alle skal overforklare akkurat den gruppen de peker på i hver eneste setning de nevner rundt saken, for ikke at diskusjonen rundt den reelle utfordringen skal bli sporet av - så kommer man aldri i mål.
Vis hele sitatet...
Si gjerne muslimer, islam osv. MEN du skal bruke ord med omhu i diskusjoner. Sier du "Muslimer gjør faenskap" så generaliserer du, og det har noen i denne diskusjonen gjort. Men om du sier "Noen muslimer gjør faenskap" så generaliserer du ikke, men du poengterer at noen muslimer er idioter. Og det er de. Men det er en god del kristne, jøder, og alle verdens religioner har fanatiske tullinger. Men du må få dette med for å ikke bli kalt rasistisk.

Men helt ærlig, jeg tror ikke dette har noe med religion å gjøre. De er bare dumme.
1. De vil ha det som i hjemlandet.
2. Danmark tilrettelegger ikke for det.
3. Vil de ha det som i hjemlandet, kan de faen meg flytte hjem.
4. De som gjør disse tingene er de dumme. Og de ødelegger enda mer for sine egne.
5. De er feige drittunger som ikke står for det de gjør. De sier det er i Allah sitt navn, men hvor i koranen står det at om du føler at du ikke er godtatt, så skal du tenne på biler? For alt de vet, så kan de tenne på bilene til de som faktisk GJØR en innsats for å fremme innvandrernes interesser.
6. De må lære seg å integrere seg. Hadde jeg flyttet til iran hadde ikke jeg forventet at de skulle lage en strippeklubb for meg, bare fordi jeg skulle føle meg hjemme. Derfor kan ikke de forvente å kunne be midt i arbeidstiden, ha moskeer som hyler ut "habahaba hakla mika naka toka toka tikk tikk!!!" Klokka 6 om morgenen. Eller andre ting de ville hatt i hjemlandet.
7. Om du ikke føler deg velkommen et sted.. Blir du der og ødelegger stedet, eller forlater du stedet og finner deg et sted der du føler at du passer inn? Svaret er åpenbart om du ikke er idiot.

Sitat av Sanne87
Jeg tenker på "hevnaksjoner" og hat generelt. Selv om det er delte meninger om hvorvidt det er riktig å trykke disse tegningene, så er det ikke til å stikke under en stol at det ikke akkurat bidrar til å roe ned ekstremistene på noen måte.

Jeg skjønner tegninga, med ytringsfrihet og diverse, men er det virkelig nødvendig å hetse en religion på denne måten? Greit nok at de kristbe for eksempel ikke hadde reagert på samme måten (vil jeg tro). Og jeg sier ikke at det er greit at de ekstreme troende muslimene oppfører seg sånn, på ingen måte. Jeg bare lurer på hva det skal være godt for? Å trykke slike bilder når man vet hva slags reaksjoner man får?...
Vis hele sitatet...
Hva var vitsen med at du for første gang drakk? Regna med du var under 18 år. Hva var grunnen til at du testet den grensen? Same shit.
Og de kjører fly inn i skyskrapere, de sprenger tog i spania og alt mulig annet.. Og de skal ikke tåle at vi tegner dem, for å håne dem? Det blir som de gutta som er så kule.. Og slår du dem såvidt i armen, så skal de alltid slå hardere tilbake, og tåler ALDRI at noen engang tar tilbake med en tiende del av det de gjorde.. Sånn er ekstremistene. Ser jeg en ekstrimist fra iran, så skal jeg pokker meg brenne flagget. (Er jo lov nå..) BARE for å vise han at han må respektere at andre ikke er like glad i det samme som deg.
Sist endret av Xasma; 19. februar 2008 kl. 15:00.