View Single Post
Nichotin:

At overdreven cannabisrøyking er en stor belastning for lungene, og derfor utgjør en helserisiko, er jeg - i likhet med deg - også overbevist om. Jeg husker jo selv fra da jeg var yngre, hvordan lungene mine kjentes etter en uke i cannabis-land - not good - og intensjonen med min henvisning til overstående artikkel, var egentlig ikke å få røykere av grønt og brunt til å føle seg mere komfortable. Tung cannabisrøyking er tross alt - i tillegg til sannsynligvis å være helseskadelig - ofte svært passiviserende, og mange har fått se år av sitt liv forsvinne ut av kalenderen og ned i toalettskålen fordi dette stoffet forhindret dem i å våkne tilstrekkelig opp til å se deres egen situasjon.

Jeg hater imidlertid dagens avis- og TV-medier som spyr ut desinformasjon og likegyldigheter i større omfang og høyere hastighet enn vann gjennom Niagara.

Aftenposten kan henge seg, Dagbladet, VG, the lot - they're all a pile of shit - for ikke å snakke om NRK-nyheter, som jeg ikke kan se mere enn 10 sekunder før jeg får seriøst vondt i maven. Jeg kan ikke tenke meg noe kvalmere og mere motbydelig enn den gjennomsnittlige blidmæle og selvtilfredse petit bourgeois-kretineren som småpludrende sitter inne i skjermen og lirer av seg den ene platte halv-løgnen etter den andre, uten å ense hvor mye skade han gjør mot de marginaliserte, de svakerestilte, de annerledestenkende, innflytterne, ofre for okkupasjoner, undertrykkelse og tortur; alle som ikke passer inn i hans lille knappenålsverden.

Alle tenkende og følende mennesker må i dag si nei til søppel og oppsøke god litteratur og seriøse internettsider for å få viten om noe som helst. Avis og TV er for moroner.

Vel, det var dagens rant, og ble vel temmelig off-topic. I rest my case.

Her er noen gode politiske siter for de som måtte være interesserte:


Antiwar.com
Noam Chomsky
Counterpunch
Democracy Now
Information Clearing House
Norman Finkelstein
ZNet
Crooks an Liars
Sist endret av Grønnkål; 13. februar 2008 kl. 12:48.