View Single Post
Mentalmelt: Hvis det går utover noen på den måten og det når til det punktet ser jeg ingen grunn til å ikke komme seg vekk selv. Men å droppe noen bare fordi de velger å ta en røyk i ny og ne ser jeg ikke vitsen med å droppe. Det er først når det går utover deg på en negativ måte, slik som du forteller her.. Når det blir slik at du ser vennene dine drive rundt i sitt eget sikkel osv. skjønner jeg at man holder seg unna..
Men man trenger jo ikke henge med de mens de driver med dritt.. Går jo an å finne på andre ting også.. men når det blir såpass store forandringer at de/den personen må drive med dop for å ha det fett eller klare seg i hverdagen skjønner jeg at man velger å holde en viss avstand i frykt for sitt eget ve og vel..
Men man hjelper sålangt det lar seg gjøre sålenge det ikke påvirker deg selv eller den personen på en negativ måte. Merker man at man ikke har kapasitet eller at det sliter på deg er det ikke annet å gjøre.

Var mest de mildere tingene jeg reagerte på.. Å droppe noen bare fordi de har prøvd hasj/kokain ett par ganger, eller røyker av og til på fest ser jeg ikke vitsen med en gang.
Hvis det blir altfor heavy og det går utover deg og du føler du ikke kjenner dem lenger og oppfører seg anerledes iforhold til deg og andre.. det er det da sliter på deg og det er først da jeg føler at man har en god nok grunn for å holde avstand, men alikevel være der sålangt det lar seg gjøre for deg selv hvis den dagen kommer og de er villig til å endre seg når den tid kommer.
Sist endret av Tensor; 11. februar 2008 kl. 18:06.