View Single Post
Sitat av bo1e
Det er det teiteste jeg har hørt. Det er helt greit å være en rævva dårlig innflytelse på andre altså? Så lenge det ikke er tvang? Gjelder det alt eller bare røyking? At unge mennesker lett blir påvirket av folk de ser opp til eller tror er noe å etterligne er uvesentlig altså? Når jeg skrev at det er lov å tenke så mente jeg at det er lov å tenke lenger enn sitt eget anus. Tenk på hvilke konsekvenser det du driver med kan få, hvis du ikke bryr deg om det selv så tenk ihvertfall på hva du potensielt utsetter andre for. For det er ikke bare fryd og gammen.
Vis hele sitatet...
.

selvfølgelig har man et visst ansvar ovenfor innflytelsen man over andre, jo større aldersforskjell, jo større ansvar, MEN, dette fritar ikke mennesker fra å tenke rasjonelt selv, om det gjelder røykings eller andre ting
så har man som individ uansett et ansvar ovenfor seg selv, til syvende og sist har du som individ
siste ord i saken, innta eller ikke innta, tenger jeg dette, trenger jeg det ikke, har jeg lyst å prøve, har jeg ikke lyst å prøve, du kan ikke gå rundt å tenke på at det var omgivelsene dine som fikk deg til å teste
ut grensene dine, det er du selv som har det ansvaret, høres kanskje kaldt å brutalt ut,
men det er en kald, kynisk og brutal verden vi lever i, til syvende og sist har du ansvar for ditt eget vè og vel
uansett.

Å tenke på konsekvensene av det man driver med, uten å bry seg om hva man utsetter andre for
er daglidags kost i verden, helt ute i det offentlige lys, det gjøres av statsledere, politikere, politi og andre offentlige etater HVER DAG.
Men HELDIGVIS finnes det fremdeles mennesker der ute som faktisk kan tenke selv, som kjenner forskjellen på rett å galt, utenom det som er lovsatt, som er unike og frie sjeler, som liker en blås, kanskje det heller fremfor alkohol, er det så jævlig ille, bare fordi dette er oppført på narkolista?
Hva med hjemmebrent?Det er oppført som narkotika og er strengt forbudt det og, fører til masse krim og elendighet, i større grad enn hva en blås gjør.
Men det er vel kanskje såpass allment akseptert og utbredt at det ser vi gjennom fingra med??

Bare for å få det med, hva med fil-deling, filmer, musikk etc.etc. Det er like forbudt og ulovlig som narkotika, fordi det til syvende og sist bryter med loven som du så flott argumenterte for,
skal dere snu ryggen til de kompisene også, siden de bryter loven?
Sist endret av Eyeamare; 11. februar 2008 kl. 16:48.