Tråd: gjenger
View Single Post
Sitat av mombog
jeg har skrevet det om igjen, siden det var ganske rotete... vurderer og skrive om dette som artikke på tentamen.

her i Halden har vi et par gjenger, som i de fleste byer. de som kontrollerer mest er Kosovo-albanerne (jeg vet ikke hva de kontrollerer, men det går under våpen og dop)
Er dette normalt?
(vi sliter her i byen, hørt at det skjer i Oslo også. De tar og robber fretex containere og lar klærne ligge på bakken å bli ødelagt)
Er dette også mangel på integritet?
i alle fall, min generasjon (92-93-94) har vert i et par slåss kamper, men her har det vert knapt noen nordmenn inne i bildet, sett bort i fra meg helt til i en alder av 9-10 år fant ut at 1 v.s 5 var håpløst, så dette har for så vidt vært mellom etno-grupper slik som kongolesere (er ikke mange av dem tho), somaliere og kosovoalbanere. b.l.a. var det et "raid" der Kosovo-albanerne skulle ta svartingene (deres egne ord) med balltre, slåsshansker, og andre "feige" våpen.
siste slåsskamp var på lørdag da 20 stk (50-70 i avisa) fant frem utstyr og begynte å denge løs på hverandre. dette igjen på grunn av Kosovo-albanerne "skulle ta svartingene” ledelse av en 1.50 høy fyr 14 år gammel kalt bezmir fryktet av eldre og skolebarn i Halden. dette var grunnlaget mitt for å skrive dette
reportasje: http://www.ha-halden.no/artikkel.asp?Artid=176944
jeg gikk selv i barnehage og førskole med kosovoalbanere og det at de ikke har blitt integrert gjennom den tiden er grunnet, mener jeg, hat mot nordmenn.
Kan det være grunnet annet?
saken er det at de tror de lever i en getto, noe som brødrene dems(de litt fornuftige) forteller. selv om det er de som driver med det organiserte kriminelle, nå mener jeg ikke at de står for dette alene.
jeg vill legge trykk på dette:
er det bra at unge menn driver med gjeng kriminalitet i en alder mellom 13-16?
Burde det ikke være noen form for hardere straff ved dette?
Og en mot utlendingene:
Burde de få lov til og dra deres ”slå halvt til døde” kultur hit til landet?
nå sier jeg ikke at nordmenn ikke kan være like ille men når min far var ung var det ikke bruk av sloss hansker på grunn av at: her henger vi! eller dere tror ikke på det samme som oss! o.s.v.
om dette ikke er et tema å diskutere slett emnet.
Vis hele sitatet...
Å herregud. For all del, ikke skriv dette på tentamen. For Gudsskyld, ikke gjør det. Du generaliserer, du skriver hva de tenker og du er ikke bare smårasistisk. Dropp det, du er "92-93-94". Du forstår det ikke. Selvom pappaen din sitter forran TVn og banner når nyheteme kjører en nyhet om taxisvindel, så behøver ikke du tenke likt. Å herregud så flau jeg ble av å lese.

"jeg gikk selv i barnehage og førskole med kosovoalbanere og det at de ikke har blitt integrert gjennom den tiden er grunnet, mener jeg, hat mot nordmenn.
Kan det være grunnet annet?"

"Kan det være grunnet annet?" <-- o.O wtf

Dropp holdningen, bondepiss er ikke fett.

Jeg har selv venner fra de fleste steder i verden. Det er ikke fakta at utlendinger er snyltere. NOEN er det, andre ikke. Det kan godt hende at det er større % i forhold til antall mennesker, men det er fortsatt ikke i nærheten av 100% som svindler skattepengene.