View Single Post
Sitat av knuthulu
Jeg skjønner hva du sier, men jeg er litt uenig med deg.

Grensa på 15 gram kom etter et direktiv fra riksadvokaten, "..Forelegg kan kun brukes ved erverv og oppbevaring som ikke tar sikte på videre omsetning.”

Blir du tatt med mer enn 15 gram blir saken ført videre i rettsvesenet, og dersom politiet mener at det dreier seg om omsetning/salg så blir tiltalen deretter. Se ellers lovdata eller lenken over dersom dette skulle være uklart. Om du blir tiltalt for salg avhenger av mye, men jeg har aldri sett eller hørt om noen grense på 50 gram.

Denne grensa på 50 gram har jeg til gode å se nevnt i noen artikler, dommer, direktiver, straffeutmålinger etc. Jeg synes nesten at du bør finne en referanse til denne et eller annet sted dersom den faktisk eksisterer.
Vis hele sitatet...
Jeg siterte det jeg har hørt fra to forskjellige politijurister, om det er riktig eller ei vet jeg ikke. Det med 50 g bl jeg opplyst om at kan brukes som en mal for eget bruk VS salg.

OK? At jeg er blitt feilinformert eller har misforstått det de har sagt er meget mulig, så ikke tenk mer på det der.