View Single Post
Vel, kjenner meg igjen i en del av dette. Men jeg har, sammen med andre venner, klart og holde meg i hva du kan kalle "utkanten", eller på "sidelinja" uten å tråkke for dypt inn i mølet. Men definer nå vennegjeng og rusmiljø, for faktum er at venner og kretser finnes i bøtter og spann og miljøet til disse kretsene varierer. Jeg kan si at jeg vanker i et rusmiljø samtidig som jeg sier jeg vanker i en vennegjeng, dette kommer helt annpå hvordan man ser på det. Og jeg kan heller ikke trekke noe negativt ut av det at jeg henger i et rusmiljø, for jeg har et stort spekter av venner, en stor krets som igjen kan bli delt inn i flere små kretser. Og i hver av disse, eller denne ene kretsen om du vil, er rusmidler vanlig. Om det være seg alkohol, cannabis, psykedeliske stoffer eller annet. Henger jeg da i et rusmiljø? Er miljøet til min omgangskrets preget av rusmidler? For denne kretsen jeg faktisk snakker om, inneholder helt ordinære folk som bruker rusmidler i ny og ne alt etter smak, helt ordinære mennesker hvor eneste "kriminelle" handling er konsumering av substanser. Selfølgelig driver ikke alle mine venner og kjære med slike ting, men absolutt alle av de drikker alkohol mer eller mindre vil jeg tørre å påstå, og en god del nyter nikotin. Og så har du den lille gruppen i den store kretsen som faktisk er involvert i ordentlig kriminalitet i forbindelse med narkotika. Og det er hva jeg kan kalle for "hardere rusmiljø". For det nevnt over kan bli sett på som både en vennegjeng og et rusmiljø. Alt etter hvilke øyne som ser.
Sist endret av Sky; 16. januar 2008 kl. 23:30.